Συντριβή Boeing 737 στο Ιράν: «Επικρατέστερο σενάριο η κατάρριψη» λέει ανεξάρτητη ομάδα ειδικών
Αρχική υπόθεση η κατάρριψη σύμφωνα με την ομάδα εμπειρογνωμόνων OPS, που επικαλείται και φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος – Το σενάριο του «τεχνικού σφάλματος» απέρριψε η Ukrainian International Airlines, ξεκαθαρίζοντας πως το αεροσκάφος πέρασε από έλεγχο πριν δυο ημέρες
Τις αμφιβολίες που δημιουργήθηκαν μέσα στην ημέρα, σχετικά με τους αρχικούς ισχυρισμούς του Ιράν πως το θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα κοντά στην Τεχεράνη ήταν αποτέλεσμα τεχνικών σφαλμάτων, ήρθαν να ενισχύσουν οι ισχυρισμοί ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι ανέφεραν πως, ούτε λίγο ούτε πολύ, η συντριβή του Boeing 737-800 της Ukrainian International Airlines με τους 176 επιβάτες, χαρακτηρίζεται ως «κατάρριψη».
Την αρχικη θέση των Ιρανών αξιωματούχων περί «τεχνικής βλάβης» που οδήγησε στην πτώση και συντριβή, ενστερνίστηκε αρχικά και η πρεσβεία της Ουκρανίας στην Τεχεράνη, αλλά αργότερα απέσυρε τη δήλωσή της και, ξεκαθαρίζοντας πως είναι δουλειά μιας επίσημης επιτροπής να καθορίσει την αιτία του δυστυχήματος.
very suspicious pictures from today’s plane crash in Iran…looks like this was shot down… pic.twitter.com/0dzKOIx39n
— the joker (@WeissJurgen) January 8, 2020
Στο μεταξύ, τη στιγμή που εμπειρογνώμονες στον τομέα των αερομεταφορών αναφέρουν ότι είναι πολύ νωρίς για υποθέσεις, εκπρόσωπος της OPS, μιας ομάδας καταγραφής των κινδύνων στις αερομεταφορές, δήλωσε: «Θα συστήναμε σαν αρχική υπόθεση, πως πρόκειται για ένα γεγονός κατάρριψης από βολή, παρόμοιο με αυτό του MH17, μέχρι να προκύψουν ξεκάθαρες αποδείξεις για το αντίθετο». Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο, ο εκπρόσωπος στάθηκε σε φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος, επισημαίνοντας πως «δείχνουν προφανείς οπές βλήματος στην άτρακτο και σε ένα τμήμα πτερυγίου».
Η Ukrainian International Airlines απέρριψε, επίσης, από την πλευρά της, το σενάριο του «τεχνικού προβλήματος», επιμένοντας πως δεν «υπήρξε κανένα σφάλμα» γύρω από το Boeing 737-800, ηλικίας τριών ετών, το οποίο είχε περάσει από καθιερωμένο τεχνικό έλεγχο πριν από δυο ημέρες. «Εγγυώμαστε την ασφάλεια των αεροσκαφών μας και την υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης του πληρώματος» ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση.
#BREAKING #Ukrainian Boeing 737 plane carrying 180 people crashes near Tehran airport moments after take-off. First movie from this crash. pic.twitter.com/5s2buYv7Vj
— Omid Basir (@iranirannews) January 8, 2020
«Λάδι στη φωτιά» έριξε η ανακοίνωση της Τεχεράνης ότι δεν θα παραδόσει το «μαύρο κουτί» του κατεστραμμένου Boeing στην αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία, ωστόσο ο Philip Baum, εκδότης του περιοδικού Aviation Security International τόνισε πως «ακόμα είναι νωρίς για οποιαδήοποτε υπόθεση». «Με δεδομένο πως το δυστύχημα έγινε στο Ιράν στο συγκεκριμένο timing, όπου σημειώνονται ανταλλαγές πυραυλικών επιθέσεων μεταξύ δυο κρατών, τότε έρχεται στο μυαλό η περίπτωση του MH17» ανέφερε ο Baum στον Indepedent και πρόσθεσε «ωστόσο, μπορεί να πρόκειται, απλά, για μια πολύ περίεργη σύμπτωση. Δεν έχουμε ενδείξεις για κατάρριψη. Όμως ακόμη κι αν συνέβη, ποιος το έκανε;».
All 176 passengers killed in the Ukrainian plane crash in Iran.
Ukrainian President has instructed to open a criminal investigation. The plane was only 3 years old.
Pray for the families of the victims. ? pic.twitter.com/5jxMWMRNa0
— Hananya Naftali (@HananyaNaftali) January 8, 2020
Από την πλευρά του, πρώην αξιωματούχος του αεροδρομίου Ben Gurion του Ισραήλ, στάθηκε στο τεχνικό σφάλμα ή σε έναν εκρηκτικό μηχανισμό, που θα μπορούσε να βρίσκεται μέσα στο αεροσκάφος. «Για μένα, οι δυο πιθανές εκδοχές είναι η έκρηξη βόμβας, που συνέβη βάσει χρονομετρητή, όταν το αεροσκάφος έφτασε σε συγκεκριμένο ύψος και η τεχνική δυσλειτουργία, για την οποία δεν γνωρίζουμε τίποτε ακόμα» σχολίασε στο ρωσικό πρακτορείο RIA.
Την ίδια στιγμή, εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου μεταφορών είπε πως ο πιλότος «έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους, έπειτα από φωτιά που ξέσπασε σε έναν από τους κινητήρες».
Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της Ukrainian International Airlines, οι περισσότεροι από τους επιβάτες του μοιραίου αεροσκάφους κατευθύνονταν στο Κίεβο κι από εκεί θα μετεπιβιβάζονταν σε πτήσεις για άλλους προορισμούς.