Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024 09:53
Θεσσαλία

Τέμπη: Η αποκαλυπτική κατάθεση για την μεταφορά 300 κυβικών χώματος – «Τα εναποθέσαμε σε δικό μας ιδιόκτητο οικόπεδο με εντολή Πυροσβεστικής»






Συνεχείς είναι οι αποκαλύψεις για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη, ακόμη και έναν χρόνο αργότερα. Το enikos.gr, φέρνει στο φως της δημοσιότητας, μέσα από την δικογραφία, την κατάθεση του μάρτυρα της χωματουργικής, ο οποίος αναφέρει ξεκάθαρα πως «στις 2-3 Μαρτίου, όσα κυβικά χώμα απομακρύναμε για να καθαρίσουμε το χώρο, είτε με τους φορτωτές, είτε με τις τσάπες, εκτιμώ ότι ήταν περίπου 300 κυβικά (20 φορτηγά) τα οποία και εναποθέσαμε σε ένα δικό μας ιδιόκτητο οικόπεδο, με εντολή της Πυροσβεστικής επειδή δεν τα χρειαζόταν».

Συγκεκριμένα, στις 18 Ιανουαρίου 2024, ο παραπάνω μάρτυρας εμφανίστηκε στην Πταισματοδίκη Λάρισας Βασιλική Κυριτσάκα του Τμήματος Β’ και στη Γραμματέα Χριστίνα Μωράϊτη, καταθέτοντας πως «είμαι ο διαχειριστής της επιχείρησης (αναφέρεται όνομα), είμαι ο νόμιμος διαχειριστής και κύριο αντικείμενο της επιχείρησης είναι χωματουργικές εργασίες, έχουμε φορτηγά, τσάπες, φορτωτές, γκρέιντερ. Επίσης, έχω και αμμορυχείο, στον κόμβο του Ευαγγελισμού, 3χλμ από το σημείο του ατυχήματος».

Στην κατάθεσή του που συμπεριλαμβάνεται στην δικογραφία, ο μάρτυρας της χωματουργικής, αναφέρει πως στις 02:00 τα ξημερώματα, την ημέρα του δυστυχήματος, τον κάλεσε τηλεφωνικά ένας συνάδελφός του (αναφέρεται όνομα), ο οποίος είχε δεχτεί ένα τηλέφωνο από την Περιφέρεια λέγοντάς του πως έγινε ένα σοβαρό ατύχημα με αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, και ότι χρειαζόταν έναν φορτωτή. «Επειδή εκείνος, είχε μακριά τα μηχανήματά του στον Τύρναβο, τηλεφώνησε σε εμένα που ήμουν εκεί κοντά και μένω στους Γόννους. Πράγματι, ξεκίνησα περίπου 3 παρά, αλλά έφτασα στο ατύχημα στις 4, αλλά επειδή είχε πολύ κόσμο, ασθενοφόρα, δεν μπορούσε να περάσει το μηχάνημα και ξεκίνησα εργασίες στις 5 το πρωί. Ο (αναφέρεται όνομα) μου υπέδειξε ό,τι χρειαστεί η Πυροσβεστική να τους συνδράμω, με οποιονδήποτε τρόπο με τα μηχανήματα μου. Επειδή η Πυροσβεστική είχε ρίξει πολύ νερό για να σβήσει την φωτιά και επειδή είχε γίνει λάσπη στο χώρο δεν μπορούσαν να περάσουν τα μηχανήματα».

«Όσα κυβικά χώμα απομακρύναμε, τα εναποθέσαμε σε δικό μας ιδιόκτητο οικόπεδο»

Στη συνέχεια, ο μάρτυρας επισημαίνει πως με εντολή της Πυροσβεστικής, έβγαλε πουρνάρια, θάμνους, δέντρα και δημιούργησε μία πλατεία, 50 μέτρα αριστερά από το ατύχημα, προς την κοιλάδα των Τεμπών. «Μόλις ξημέρωσε, ένας γερανός από την εταιρία (αναφέρεται όνομα) που εδρεύει στην Κατερίνη, ήρθε στο χώρο του ατυχήματος, και αφού ρίξαμε κάποια χαλίκια (επειδή βούλιαζε), μετά ήρθε 2ος και 3ος γερανός για να ανασηκώσουμε το βαγόνι, μήπως υπήρχε κάποιος εγκλωβισμένος κάτω από αυτά. Ήμουν 24 ώρες εκεί. Την 1η μέρα δεν μπορέσαμε να σηκώσουμε το βαγόνι. Τις πρώτες μέρες βοηθούσαμε την Πυροσβεστική, ήταν δύσκολο να το σηκώσουμε. Κάποια στιγμή το βγάλαμε και το τοποθετήσαμε δίπλα. Μετά πήγαμε στην δεξιά πλευρά γιατί και εκεί έπρεπε να γίνουν εργασίες, καθαρίσαμε το μέρος για να πάει και ο γερανός και πάντα ακολουθούσαμε τις οδηγίες της Πυροσβεστικής. Τον πρώτο λόγο είχαν οι πυροσβέστες. Ό,τι αφορούσε το τρένο, δηλαδή τις λαμαρίνες για να απεγκλωβίσουμε άτομα τα οποία ήταν μέσα στο χώμα, μεταφέρθηκαν στο Κουλούρι, ενώ τα είχε ψάξει πρώτα η Πυροσβεστική. Ό,τι φορτώναμε και βρίσκαμε από τα βαγόνια, τα φορτώναμε στα φορτηγά και τα πηγαίναμε στο Κουλούρι με συνοδεία αστυνομίας. Όπως και τα βαγόνια που φορτώθηκαν από την εταιρία (αναφέρεται όνομα) πήγαν με συνοδεία στο Κουλούρι».

Την δεύτερη και τρίτη ημέρα, δηλαδή στις 2-3 Μαρτίου του 2023, σύμφωνα με την κατάθεση του μάρτυρα, «όσα κυβικά χώμα απομακρύναμε για να καθαρίσουμε το χώρο (ξύλα πουρνάρια, χόρτα, θάμνοι), είτε με τους φορτωτές, είτε με τις τσάπες, εκτιμώ ότι ήταν περίπου 300 κυβικά (20 φορτηγά) τα οποία και εναποθέσαμε σε ένα δικό μας ιδιόκτητο οικόπεδο, με εντολή της Πυροσβεστικής επειδή δεν τα χρειαζόταν, προκειμένου να υπάρξει πρόσβαση, τα οποία βρίσκονται ακόμα σε αυτόν τον χώρο. Να καταθέσω επίσης πως όσα χαλίκια είχαμε ρίξει προκειμένου να πατήσουν οι γερανοί για να κάνουν τη δουλειά τους, με εντολή της Περιφέρειας, τα στρώσαμε, ρίξαμε τρίμμα πίσσας τύπου 3Α, και το διαμορφώσαμε για να γίνει και ένα εκκλησάκι εκεί για τα θύματα. Αυτές ήταν οι εργασίες μας. Τα δικά μου μηχανήματα βρισκόταν στο χώρο για εργασίες μέχρι 8-3-2023. Και προσπαθήσαμε με οποιονδήποτε τρόπο μπορούσαμε να βοηθήσουμε την πυροσβεστική και την αστυνομία».

Το enikos.gr ήρθε σε επικοινωνία με τον δικηγόρο Γιώργο Ηλιόπουλο, ο οποίος είναι και πατέρας τραυματία του δυστυχήματος, πως στο παραπάνω ιδιωτικό οικόπεδο όπου μεταφέρθηκαν τα 300 κυβικά χώματος, θα ξεκινήσουν έρευνες από τους τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να εντοπιστούν νέα στοιχεία, ακόμη και έναν χρόνο μετά την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

«Ενημερώθηκε ο ανακριτής για την συγκεκριμένη αποκάλυψη, με αποτέλεσμα να δώσει εντολή με την σειρά του στην Τροχαία, για να αποκλειστεί ο χώρος και να διεξαχθούν έρευνες, με την ελπίδα να εντοπιστούν κι άλλα στοιχεία για το έγκλημα που έχει διαπραχθεί» αναφέρει στο enikos.gr ο κ. Ηλιόπουλος, με τον ίδιο να προσθέτει πως «όλα αυτά, φυσικά έγιναν νύχτα και χωρίς να το καταλάβει κανείς. Εμείς, από όσα υποτίθεται πως γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, έχει μεταφερθεί τμήμα των συντριμμιών και φυσικό έδαφος από το πεδίο της σύγκρουσης σε τουλάχιστον 2 σημεία. Αυτό είναι μία απροκάλυπτη παρέμβαση. Δεν είναι δυνατόν να μεταφέρονται ευρήματα, αυτής της αξίας, σε ιδιωτικούς χώρους».