Για τα νέα ευρήματα και συγκεκριμένα για τα τμήματα της… εξαφανισμένης καμπίνας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας που βρέθηκαν μετά τη νέα αυτοψία του κλιμακίου της ΔΑΕΕ στο Κουλούρι, μίλησε στην τηλεόραση του OPEN, ο ειδικός πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, Κώστας Λακαφώσης.
Όπως εξήγησε, τα τμήματα της καμπίνας δεν ήταν εξαφανισμένα όπως ακούγεται καθώς υπήρχαν, αλλά ότι η έρευνα πάνω σε αυτά από την ΔΑΕΕ έγινε τώρα, δυο χρόνια μετά. «Δεν βρέθηκε κάτι που δεν υπήρχε. Δεν είναι απόλυτα ακριβές αυτό που ακούγεται. Έλεγε το πόρισμα ότι υπάρχει ένα κομμάτι της οροφής και το μπροστινό φανάρι. Αυτό που φαίνεται στη φωτογραφία είναι η οροφή από την καμπίνα την πίσω δεν αναζητούσε όμως κανείς αυτό -ξέραμε ότι υπήρχε. Δεν είναι ότι ανακαλύφτηκε κάτι που δεν είχαμε πριν αλλά το ζήτημα είναι ότι η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού πήγε προχτές πρώτη φορά και προσπαθεί να κάνει μια δουλειά τώρα εκ των υστέρων, μια δουλειά που δεν γίνεται τώρα» ανέφερε.
Στην συνέχεια επισήμανε πως τα συντρίμμια του κυλικείου έχουν διαλυθεί σε κομμάτια. «Τους μήνες από το ’23 – ’24 κάποιες ανακριτικές πράξεις ή πραγματογνωμοσύνες στο Κουλούρι έχουν διαλύσει εντελώς την εικόνα των συντριμμιών και δεν είναι αυτή που είχαμε. Και έτσι δεν μπορούμε να βρούμε άκρη» τόνισε.
Ποια είναι η σημασία των νέων ευρημάτων που βρέθηκαν στο Κουλούρι
Αξιωματούχοι με γνώση της πορείας των ερευνών περιγράφουν ότι υπάρχουν ανάμεσα στις λαμαρίνες και διακρίνονται η καρέκλα και το τιμόνι του μηχανοδηγού καθώς και ότι η εν λόγω καμπίνα «είναι κομμένη σε τρία κομμάτια».
Όσον αφορά τι σημαίνει η ύπαρξη αυτών που βρέθηκαν ο κ. Λακαφώσης εξηγεί «Πρέπει να βρεθούν και πρέπει να εξεταστούν.Αν έχετε δει στην τηλεόραση από διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων αυτό γίνεται παντού και πάντα. Ο λόγος που πέφτει ένα αεροπλάνο και το συναρμολογείς κομμάτι κομμάτι και το απλώνεις σε ένα υπόστεγο, είναι ακριβώς αυτός. Για να δεις τι λείπει τι δεν λείπει γιατί από εκεί μπορείς να καταλάβεις και να διαπιστώσεις πράγματα που δεν φαίνονται με τη μία, με την πρώτη εκτίμηση.
Θεωρώ ότι 100% δεν θα βοηθήσει σε κάτι γιατί είναι πολύ αργά, αλλά ίσως είναι μια χρήσιμη ένδειξη -αλλά ανάλογα με το τι θα βρεθεί. Μέχρι στιγμής στις φωτογραφίες έχω δει την οροφή του κόπκιτ που ξέραμε ότι υπήρχε. Το θέμα είναι τι άλλο υπάρχει και μετά να αξιολογήσουμε».
Δείγματα από τα συντρίμμια στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών
Από την αυτοψία που έγινε την Παρασκευή (7/3) παρουσία του εφέτη ανακριτή, μέλη του μικτού κλιμακίου της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία θα αποσταλούν για εργαστηριακό έλεγχο στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών.
Όταν ο χημικός έλεγχος ολοκληρωθεί, τότε το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ θα παραδώσει την έκθεσή του στον εφέτη ανακριτή, για να απαντηθεί έτσι το κρίσιμο, για την πορεία της ανάκρισης, ερώτημα αν η πίσω καμπίνα της δεύτερης μηχανής διαλύθηκε λόγω της σύγκρουσης με τη φορτάμαξα που μετέφερε λαμαρίνες ή λόγω της φωτιάς που εκδηλώθηκε (σ.σ. από το «άγνωστο καύσιμο») μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Τέλος, συγγενείς των μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας και θυμάτων παράλληλα της σιδηροδρομικής τραγωδίας, όπως και οι συνδικαλιστές του κλάδου, έχουν αντιδράσει έντονα στην εκδοχή το «άγνωστο καύσιμο» να κρυβόταν στην καμπίνα της μηχανής, καταθέτοντας, μάλιστα, αίτημα για αυτοψία στο Κουλούρι.
Πηγή: ethnos.gr