Μπορεί για το 2020 τα τέλη κυκλοφορίας να παραμένουν αμετάβλητα, ωστόσο από τη νέα χρονιά η Ελλάδα θα πρέπει να συμμορφωθεί με τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία που σχετίζεται με τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων.
Στο ζήτημα αναφέρθηκε και ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι το «σύστημα των τελών κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων». Αναλυτικότερα, μιλώντας στον Real FM, ο κ. Σταϊκούρας εξήγησε ότι «πρέπει να ενσωματωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων και πρέπει να γίνει και δικαιότερο το σύστημα για τους κατόχους αυτοκινήτων λαμβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια».
Οσον αφορά τις μελλοντικές αλλαγές είπε: «Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανομής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά κι ενός στόχου για την ανανέωση του παλιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Επιδιώκουμε σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις μας να είναι αποτέλεσμα σωστής αξιολόγησης της υφιστάμενης κατάστασης και ορθής εκτίμησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών».
Τι προβλέπει η νέα ευρωπαϊκή οδηγία
Σύμφωνα με την νέα ευρωπαϊκή οδηγία, οι χώρες της ΕΕ υποχρεούνται να εφαρμόσουν ένα Εθνικό πρόγραμμα ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Το νέο πρότυπο (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), είναι πιο αυστηρό από τα προηγούμενα και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα. Σύμφωνα με τον WLTP, τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Ανω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο/
Πηγή: iefimerida.gr