Του Θεόδωρου Καραλή, Ελεύθερου Επαγγελματία
Υποψήφιου με τον συνδυασμό «Ανεξάρτητο Επιμελητηριακό Κίνημα»
Για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας ανάμεσα σε διάφορους κρίσιμους παράγοντες, κομβικό ρόλο έχουν και οι δημόσιες υποδομές.
Το λιμάνι, το αεροδρόμιο, οι οδικές συνδέσεις, ο σιδηρόδρομος, μπορούν να συμβάλλουν πολύ θετικά στην εξέλιξη της παραγωγής, να διευρύνουν τα δίκτυα προώθησης των προϊόντων, να διευκολύνουν την εξωστρέφεια των τοπικών επιχειρήσεων, αλλά και να αποτελέσουν πεδία προσέλκυσης επενδύσεων.
Η Μαγνησία έχει την τύχη να διαθέτει πολλές βασικές υποδομές. Έχει το λιμάνι, το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, αλλά και της Σκιάθου, τον σιδηρόδρομο, καθώς και τα οδικά δίκτυα.
Ο ελεύθερος επαγγελματίας επιζητεί τα μεταφορικά δίκτυα για να μεταφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του όσο το δυνατόν πιο μακριά, ώστε να γίνει γνωστός και να ανοίξει και νέες συνεργασίες.
Αυτή είναι η λογική μιας επιχείρησης που θέλει να εξελίσσεται, να μεγαλώνει και να διευρύνει τις αγορές της.
Επαρκούν, όμως αυτά; Έχουμε εξελίξει τις δημόσιες υποδομές μας στο βαθμό που θα θέλαμε;
Χωρίς να αγνοήσουμε ή να υποβαθμίσουμε τις προσπάθειες των αρμοδίων και των κυβερνώντων, διαπιστώνουμε ότι έχουμε ακόμη αρκετό δρόμο να διανύσουμε, ώστε να μπορέσουμε να πούμε ότι αξιοποιούμε την κεντροβαρή θέση του νομού μας στο εθνικό μεταφορικό δίκτυο.
Πιο συγκεκριμένα το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου εκτός από να υποδέχεται τουρίστες, θα μπορούσε να αποκτήσει και άλλο ρόλο στη μεταφορά εμπορευμάτων. Το λιμάνι μπορεί να διαδραματίσει πολλά περισσότερα συνδέοντας τον νομό με άλλε περιοχές εντός και εκτός χώρας, ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την αποκατάσταση των ζημιών από τις πλημμύρες οφείλει να αξιοποιήσει τις απεριόριστες δυνατότητες που έχει μεταφέροντας προϊόντα σε πολύ μακρινές περιοχές.
Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να αξιοποιηθεί και η περιοχή του Αλμυρού που διαθέτει επίσης λιμάνι και να δημιουργηθεί ένα ευρύτερο δίκτυο συγκοινωνιών μεταξύ των κωμοπόλεων και του Βόλου. Κατά καιρούς έχουμε ακούσει διάφορα σχέδια, αλλά περιμένουμε τις πράξεις.
Τέλος τα οδικά δίκτυα είναι οι κύριοι διάδρομοι μεταφοράς προϊόντων. Η παλιά εθνική οδός Βόλου-Λάρισας, ο περιφερειακός δρόμος, το οδικό κύκλωμα Πηλίου, η σύνδεση του Βόλου με τον Ε-65 και κατ’ επέκταση με την Ηγουμενίτσα είναι ζητήματα ανοικτά που πρέπει να εισέλθουν σε τροχιά υλοποίησης.
Είναι στοιχήματα που το Επιμελητήριο μέσα από το θεσμικό του ρόλο, μπορεί να ευαισθητοποιήσει και να διεκδικήσει από τους αρμόδιους για να δούμε τα πλεονεκτήματα του νομού να αποφέρουν και τα πολυπόθητα αποτελέσματα για το επιχειρείν.