Ανώμαλη… προσγείωση για όσους περίμεναν να ταξιδέψουν στη Γερμανία – Για δεύτερο Σάββατο αλαλούμ με τις πτήσεις – Oργή και δικαιολογημένη δυσφορία
Με τους χειρότερους οιωνούς ξεκίνησαν ή μάλλον προγραμματίζονταν να ξεκινήσουν, αλλά… στην πορεία ακυρώθηκαν οι πρώτες πτήσεις της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Condor προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, για τη φετινή τουριστική σεζόν.
Η ανώμαλη προσγείωση για 120 επιβάτες χθες, ημέρα Σάββατο, που με τα εισιτήρια στα χέρια έφτασαν στο αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας στις 8 το πρωί για να πετάξουν…, ήταν το «κερασάκι στην τούρτα», αφού το ίδιο συνέβη και το περασμένο Σάββατο, δίχως η εταιρεία ποτέ να δώσει μία εξήγηση, ούτε να εκφράσει μία συγνώμη προς το επιβατικό κοινό.
Το χειρότερο όλων είναι ότι δεν υπήρχε καμία προηγούμενη ενημέρωση, ώστε να μπορούν και οι αρμόδιοι του αερολιμένα να ενημερώσουν κατ΄ επέκταση τους επιβάτες, οι οποίοι με τις βαλίτσες στο χέρι έμειναν αμανάτι.
Ο αερολιμενάρχης Κώστας Ευσταθίου, όταν ρωτήθηκε από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, δεν ήταν σε θέση να δώσει περισσότερες πληροφορίες, για τους λόγους που η Condor αποφάσισε να «εγκαινιάσει» τη νέα τουριστική σεζόν με δύο διαδοχικές ακυρώσεις πτήσεων.
«Γενικά και αόριστα εκπρόσωπος της εταιρείας επικαλέστηκε τεχνικό πρόβλημα και δεν έδωσε περισσότερες εξηγήσεις», ενημέρωσε ο κ. Ευσταθίου.
Μολονότι οι επιβάτες μέχρι προχθές Παρασκευή είχαν λάβει διαβεβαιώσεις ότι η χθεσινή πτήση θα γίνει κανονικά, όταν έφτασαν στο αεροδρόμιο «δοκίμασαν» μία δυσάρεστη έκπληξη και άρχισαν δικαιολογημένα να δυσφορούν.
Ταξιδιώτες από τον Βόλο και την ευρύτερη Θεσσαλία, αλλά και Γερμανοί τουρίστες είχαν φροντίσει να προμηθευτούν τα εισιτήρια για ταξιδέψουν, χθες όμως έμειναν για ώρες εγκλωβισμένοι στους χώρους του αεροδρομίου, περιμένοντας νεώτερα.
Κανείς δεν μπορούσε να τους διασφαλίσει ότι το αεροπλάνο θα προσγειωθεί έστω και αργότερα στη Νέα Αγχίαλο, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει το ταξίδι για το Μόναχο, προορισμό της πτήσης.
Οργή μεταξύ των επιβατών
«Εχω προγραμματίσει να μιλήσω σε συνέδριο στο Βερολίνο και παραμένει εγκλωβισμένος στο αεροδρόμιο, δίχως κανείς να μπορεί αξιόπιστα να με κατευθύνει τι να κάνω», υπογράμμισε έμπλεος οργής ο γνωστός γιατρός, ψυχίατρος, Κώστας Γάτος, που συγκαταλέγονταν μεταξύ των επιβατών που είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν με την Condor.
«Η εταιρεία είναι εξαφανισμένη και δεν μας ενημέρωσε κάποιος μετά την ακύρωση της πτήσης, αν και πότε θα αναχωρήσουμε. Είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά τα πράγματα και μετά να μιλάμε για τουρισμό και ανάπτυξη του αεροδρομίου;», αναρωτήθηκε ο κ. Γάτος, εκτιμώντας ότι θα έπρεπε τόσο οι αρμόδιοι του αεροδρομίου, όσο και οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων να έχουν προβλέψει, ώστε όταν συμβαίνουν τέτοια γεγονότα, οι αεροπορικές εταιρείες να υποβάλλονται σε κυρώσεις.
Είδαν τις διακοπές τους να καταστρέφονται
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές αντίστοιχη εικόνα αλαλούμ με ευθύνη της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας σημειώθηκε και στο αεροδρόμιο του Μονάχου, όπου περίμεναν για να ταξιδέψουν προς Ελλάδα και ειδικότερα προς Μαγνησία αρκετοί Γερμανοί τουρίστες, που έπεσαν «θύματα» της Condor και είδαν τις πολυπόθητες διακοπές τους να καταστρέφονται.
Παραθεριστές, οι οποίοι θα αναχωρούσαν από το αεροδρόμιο του Μονάχου, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, ξεροστάλιαζαν τα ξημερώματα στο αεροδρόμιο, καθώς η πτήση με προορισμό τη Νέα Αγχίαλο ήταν προγραμματισμένη για τις 5 το πρωί, τοπική ώρα.
Πριν τελικά τους ανακοινωθεί ότι δεν θα πετάξουν για τον προορισμό τους υπέμειναν μια τρίωρη αναμονή για να περάσουν από τον έλεγχο και την ασφάλεια.
Επιπτώσεις για τον αερολιμένα
Η αναξιοπιστία στην τήρηση των πτήσεων που έχει ανακοινώσει η Condor από και προς τον αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου μπορεί να θίγει κυρίως την ίδια τη Γερμανική εταιρεία, έχει όμως και επιπτώσεις στον αερολιμένα Κεντρικής Ελλάδας στη Νέα Αγχίαλο, καθώς δυσφημείται δίχως υπαιτιότητα των αρμοδίων αρχών για τη λειτουργία του.
Οπως εξήγησε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο κ. Ευσταθίου, σε περιπτώσεις που για διάφορους λόγους αεροπορικές εταιρείες δεν είναι συνεπείς στην τήρηση του προγράμματος των πτήσεων, οι κυρώσεις επιβάλλονται από διεθνή φορέα που είναι αρμόδιος.
Κατά τα άλλα οι επιβάτες μπορούν επίσης να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από την αεροπορική εταιρεία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
«Επειδή δεν είναι η πρώτη φορά που έγινε και δεν έχουμε καμία διαβεβαίωση τι θα γίνει στο μέλλον, ενημέρωσα τους αρμοδίους διαχειριστές του αεροδρομίου, έγινε επίσης αναφορά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και θα κινηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Δεν είναι δυνατόν στην αρχή της σεζόν να δημιουργούνται τέτοια παρατράγουδα. Η δυσφορία των επιβατών είναι απολύτως δικαιολογημένη», είπε ο αερολιμενάρχης.
Οι πτήσεις από και προς Νέα Αγχίαλο
Στις 13 Μαΐου πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες πτήσεις για τη φετινή σεζόν. Από το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, το φετινό καλοκαίρι, οι επιβάτες θα μπορούν να πετάξουν για τους εξής προορισμούς: Στουτγκάρδη, Παρίσι, Μόναχο, Μπρνο Τσεχίας, Ντίσελντορφ, Βιέννη, Λονδίνο και Ηράκλειο Κρήτης, καθώς η Sky Express ενέκρινε για τρίτη χρονιά το σχετικό εσωτερικό δρομολόγιο.
«Για φέτος υπάρχει ελπίδα να φτάσουμε και να ξεπεράσουμε στις αφιξο- αναχωρήσεις τα επίπεδα του 2019 και από τα επόμενα χρόνια να πάει ακόμη καλύτερα, καθώς υπάρχει δυνατότητα το αεροδρόμιο να εξυπηρετήσει ακόμη και δεκαπλάσιο αριθμό πτήσεων από τις υπάρχουσες», εκτίμησε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο κ. Ευσταθίου.
Υπενθύμισε τέλος, ότι το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου έχει πολύ καλές κριτικές και σε έρευνα της Google κατέλαβε την πρώτη θέση στην εξυπηρέτηση, την καθαριότητα, το προσωπικό που εργάζεται και πόσο ευγενικά φέρεται.
Πηγή: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ