Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 08:31
Άλλες Ειδήσεις

Το «κόλπο» των σούπερ μάρκετ με τα λαχανικά και το γάλα: Γιατί σε οδηγούν να ψωνίζεις περισσότερο






Τίποτα δεν γίνεται τυχαία στον μαγικό κόσμο των σούπερ μάρκετ. Όλα είναι μελετημένα και βασίζονται στη λεπτομέρεια, την ανάλυση, αλλά και τη χειραγώγηση των προτύπων συμπεριφοράς των πελατών. Με αυτόν τον τρόπο, γεννιέται μια «συμβιωτική σχέση» μεταξύ του καταναλωτή και της αγοράς, στην οποία και οι δύο επηρεάζονται από τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο άλλος.

Έχεις ακούσει άραγε τον όρο «νευρομάρκετινγκ»; Πρόκειται για έναν τομέα του μάρκετινγκ, ο οποίος χρησιμοποιεί την νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Εκεί επενδύουν και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να έχουν το μέγιστο δυνατό κέρδος από κάθε καταναλωτή που περνάει την πόρτα τους.

Έτσι, επιλέγουν μια ιδιαίτερα μελετημένη διανομή των προϊόντων τους στα ράφια των διαδρόμων τους. Για παράδειγμα, το γεγονός ότι τα ψυγεία, το γάλα, τα αυγά ή το ψωμί και άλλα είδη πρώτης ανάγκης βρίσκονται στο πίσω μέρος σου σούπερ μάρκετ, μας αναγκάζει να διασχίσουμε πολύ «δρόμο» μέχρι να φτάσουμε στο συγκεκριμένο σημείο και να πάρουμε αυτά τα «δύο πράγματα» που θέλαμε.

Στη διαδρομή μας, βέβαια, μέχρι εκεί, είναι πολύ πιθανό να προσθέσουμε στο καλάθι μας κι άλλα πράγματα όπως σνακ, χυμούς, αλλαντικά, τυριά ή οτιδήποτε άλλο δούμε και μας κεντρίσει το ενδιαφέρον. Γιατί, όμως, το μανάβικο βρίσκεται σχεδόν πάντα κοντά στην είσοδο του κάθε σούπερ μάρκετ;

Και για αυτό υπάρχει εξήγηση και είναι αρκετά απλή. Αν ξεκινούν τα ψώνια μας από τα λαχανικά, νιώθουμε ότι δεν έχουμε ξοδέψει πολλά χρήματα (γιατί είναι κάπως πιο οικονομικά) και έτσι επενδύουμε ευκολότερα και σε άλλες αγορές εντός του καταστήματος. Επίσης, βάζοντας στο καλάθι μας λαχανικά, νιώθουμε πως έχουμε οι αγορές μας είναι αρκετά υγιεινές, επομένως δεν θα ήταν κακό να πάρουμε και κάποιο σνακ στη συνέχεια. Όλα είναι θέμα σωστού μάρκετινγκ.