Τη Δευτέρα 01 Νοεμβρίου 2021 συνεδρίασε στο Δημαρχείο Βόλου η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής & Ανάπτυξης του Δήμου Βόλου, μετά από πρόσκληση της Προέδρου της και Αντιδημάρχου Τουρισμού Γεωργίας Μποντού-Τοκαλή, με θέμα “Παρουσίαση προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το έτος 2022”. Ο Δήμος Βόλου, ως τουριστικός Δήμος, προγραμματίζει τις δράσεις τουριστικής προβολής διαμορφώνοντας το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του επόμενου έτους.
Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής αρχικά έγινε απολογισμός της περιόδου Σεπτεμβρίου 2020 – Σεπτεμβρίου 2021, όπου διαπιστώθηκε ότι το 2021 συνέχισε να είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για όλους και φυσικά για τον τουρισμό. Όλος ο βασικός προγραμματισμός της παρούσας χρονιάς στηρίχθηκε κυρίως στην συνδυασμένη προβολή διαθέσιμων κλασικών μέσων με ενισχυμένη αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων αλλά και με πιλοτική αξιοποίηση όλων των νέων αναπτυσσόμενων και προσφερόμενων ηλεκτρονικών εργαλείων προώθησης του τουρισμού. Επιλέχθηκε δηλαδή στρατηγικά η στροφή προς δράσεις ψηφιακής προβολής και ενημέρωσης κοινού μέσω ΜΜΕ έναντι της επιλογής της αναστολής των ενεργειών προώθησης του προορισμού και της αναμονής επανέναρξης των δια ζώσης δράσεων [εκθέσεων, workshops, παρουσιάσεων, κλπ]. Επιλέχθηκε ουσιαστικά η διατήρηση της επικοινωνίας έναντι της αναστολής.
Εν συντομία μέχρι σήμερα έχουν:
· Υλοποιηθεί δράσεις προώθησης του προορισμού σε 11 χώρες
· Οργανώθηκαν 8 δράσεις ψηφιακής προώθησης
· Υποστηρίχθηκαν 2 δημοσιογραφικά ταξίδια εξοικείωσης με τον προορισμό
· Ο προορισμός παρουσιάστηκε σε 6 διαδραστικές εκθέσεις, εργαστήρια και επαγγελματικές συναντήσεις προώθησης προορισμού
· Αξιοποιήθηκαν 8 δράσεις επικοινωνίας με ΜΜΕ
· Υλοποιήθηκαν δράσεις διαδικτυακής προβολής με αξιοποίηση δυο Social media pages και με οργάνωση τριών Social media campaign
· Πραγματοποιήθηκαν παραγωγές βίντεο προβολής και νέου εντύπου πληροφόρησης σε ξένη γλώσσα
· Έγινε ανανέωση εξοπλισμού & εγκατάσταση νέου εξοπλισμού στις ακτές του Δήμου Βόλου με σκοπό την υποστήριξη των λουομένων και της ανεμπόδιστης πρόσβασης των ατόμων με κινητικά προβλήματα
· 11 ακτές του Δήμου Βόλου συνεχίστηκαν να βραβεύονται με Γαλάζιες Σημαίες
· Οργανώθηκε η υποδοχή και πληροφόρηση κοινού με διανομή εντύπου αλλά και με ηλεκτρονικά μέσα
· Τέλος, οργανώθηκαν δύο έρευνες πεδίου καταγραφής τουριστικής κίνησης καταλυμάτων και της νέας αεροπορικής σύνδεσης Βόλου-Ηρακλείου
Από την παρακολούθηση του προγράμματος της περιόδου Σεπτεμβρίου 2020 έως Σεπτεμβρίου 2021 διαπιστώθηκε ότι το σύνολο των δράσεων συντήρησε την εικόνα του προορισμού, ώστε να μην χαθεί η επένδυση στην εξωστρέφεια που πραγματοποιήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, ότι υπάρχει σαφής τάση άμεσης ανάκαμψης, καθώς κατά την θερινή περίοδο κανονικής λειτουργίας το ποσοστό πληρότητας συνέκλινε άμεσα στην προ covid περίοδο, ενώ ήταν σαφώς υψηλότερες του 2020. Βέβαια, η υστέρηση στις μηνιαίες πληρότητες κατά την περίοδο του lockdown Νοεμβρίου-Μαίου ήταν βασικό πρόβλημα, καθώς η λειτουργία των καταλυμάτων της περιοχής είναι συνεχής και όχι εποχιακή. Στα αστικά και ορεινά καταλύματα τα ποσοστά πληρότητας επανήλθαν άμεσα σε προ covid τιμές, μια εξέλιξη σαφώς αισιόδοξη, ενώ στο μείγμα των επισκεπτών το 78% είναι Έλληνες και διαπιστώθηκε υπήρχε μεγαλύτερος εμπλουτισμός με αλλοδαπούς σε σχέση με το μείγμα που καταγράφηκε το 2020.
Με βάση τα παραπάνω στόχοι του σχεδίου για το 2022 θα είναι η αναγνωρισιμότητα του τόπου ως προορισμός ταξιδιών με προβολή και ανάδειξη της ταξιδιωτικής εμπειρίας και της αυθεντικότητας της περιοχής. Επίσης στόχος αποτελεί η αύξηση επισκεπτών ιδίως τους μήνες εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου προσεγγίζοντας τόσο το ταξιδιωτικό κοινό, όσο και τουρίστες ειδικών κατηγοριών. Ενισχυτικά του Volos-Pelion θα προωθείται το Pelion Routes, ως νέο προϊόν του συνολικού προορισμού, που εισάγει έντονα και διακριτά τον πεζοπορικό τουρισμό ως ταξιδιωτική εμπειρία. Η ψηφιακή προβολή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διατηρηθεί ως σημαντικό στοιχείο του μείγματος προβολής. Όπως προέκυψαν από ανάλυση στατιστικών δεδομένων βασικές αγορές θα είναι η Ελλάδα, το Ισραήλ, η Ρουμανία, η Γαλλία και η Γερμανία, καθώς και όλες οι Γαλλόφωνες – Γερμανόφωνες αγορές, οι Κάτω Χώρες, η Ελβετία, η Πολωνία, η Αυστρία, η Ιταλία και οι παραδοσιακές των Βαλκανίων, ως αγορές κοντινής απόστασης. Οι μεμονωμένοι είναι οι βασικοί επισκέπτες και συνεπώς στη στρατηγική προβολής θα κυριαρχεί η γενική επικοινωνία απευθείας με το κοινό των αγορών, καθώς και η στοχευμένη ενημέρωση των εξειδικευμένων γραφείων.