Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024 10:47
ΕλλάδαΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός: Στο χείλος του γκρεμού 2.000 καταλύματα χειμερινών προορισμών -Τι θα γίνει με τις μετακινήσεις από νομό σε νομό τα Χριστούγεννα






Τίτλοι τέλους ετοιμάζονται να πέσουν στο χειμερινό τουριστικό «πακέτο», καθώς οι πληροφορίες που φτάνουν στους επαγγελματίες του κλάδου, είναι ότι η απαγόρευση στις μετακινήσεις από νομό σε νομό θα διατηρηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών.

Αν λάβει, δε, κανείς υπόψιν πως ούτως ή άλλως ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος είναι «κούφιοι» μήνες για τον Τουρισμό, μπορεί να καταλήξει στο ασφαλές συμπέρασμα ότι χιλιάδες επιχειρήσεις θα βρεθούν με την πλάτη στον τοίχο.

«Μαύρα» μαντάτα για τον τουρισμό

Τα σύννεφα πυκνώνουν ακόμα περισσότερο από τις ειδήσεις, που καταφτάνουν από την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς δείχνουν ότι όλα τα σχέδια για μετακινήσεις, ταξίδια και διακοπές έχουν «παγώσει» μέχρι νεωτέρας. Σε τηλεδιάσκεψη με τους αντίστοιχους Τουριστικούς Συνδέσμους της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι Έλληνες συνάδελφοι τους αντιλήφθηκαν ότι ειδικά στη γερμανική κοινή γνώμη περνάει το μήνυμα ότι μέχρι το Μάρτιο θα παραμείνουν όλα κλειστά ή σχεδόν κλειστά, εν αναμονή των εμβολίων. Το αποτέλεσμα; «Δεν συζητιέται απολύτως τίποτα για διακοπές», σημειώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρ. Τάσιος, συμπληρώνοντας ότι στους τουριστικούς παράγοντες της υπόλοιπης Ευρώπης δεν υπάρχει η παραμικρή αισιοδοξία για κοινά μέτρα και δράσεις, αναφορικά με τις μετακινήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Οι δυσκολίες για το πρώτο εξάμηνο του 2021 φαντάζουν ανυπέρβλητες» σημειώνει ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι παραμένει ακόμα και τώρα ζητούμενο μια συζήτηση για τις αεροπορικές συνδέσεις της Ευρώπης με τις άλλες Ηπείρους. «Χωρίς συνδέσεις δεν υπάρχουν τουρίστες και χωρίς τουρίστες δεν υπάρχουν εισπράξεις», τονίζει με νόημα.

Στο χείλος του γκρεμού 2.000 καταλύματα χειμερινών προορισμών

Στο εσωτερικό μέτωπο, το δεύτερο lockdown σπρώχνει στο χείλος του γκρεμού περίπου 2.000 καταλύματα, που ζουν με το χειμερινό εσωτερικό τουρισμό. Το οξύμωρο είναι ότι αν και οι μετακινήσεις από νομό σε νομό έχουν απαγορευθεί, η λειτουργία των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας δεν έχει ανασταλεί με κυβερνητική εντολή- όπως συνέβη στο πρώτο lockdown- με αποτέλεσμα όλες αυτές οι επιχειρήσεις να μην εντάσσονται ούτε στο πλαίσιο των αναστολών φορολογικών υποχρεώσεων, παρά το ότι έχουν σχεδόν μηδενικό τζίρο!

Μπαίνοντας σε μια εξαιρετική δύσκολη περίοδο, οι επαγγελματίες του κλάδου περιμένουν ειδικά μέτρα στήριξης, όπως ένα πρόγραμμα επιδότησης ζημιών για τις «κενές» κλίνες, ανάλογο με αυτό που προβλέφθηκε για τα τουριστικά λεωφορεία. Ως foul χαρακτηρίζουν, επίσης, το «ψαλίδισμα» της επιστρεπτέας προκαταβολής τους, μετά την αφαίρεση από τα ποσά που δικαιούνται, των αναστολών που κάλυψε ο Κρατικός Προϋπολογισμός, ενώ θεωρούν αδικαιολόγητες τις καθυστερήσεις στη διαδικασία των εγγυοδοτήσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο φάκελο των θεμάτων, που έχει υποβληθεί στα συναρμόδια υπουργεία, συμπεριλαμβάνεται η άμεση αποδέσμευση των προβλεπόμενων φοροαπαλλαγών από τον Αναπτυξιακό σε μερικές δεκάδες τουριστικές επιχειρήσεις, η κάλυψη τουριστικών γραφείων που δουλεύουν αποκλειστικά με «κλειστές» αγορές όπως η Ρωσία κι έχουν υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή, αλλά και η κάλυψη των τουριστικών γραφείων, που δεν μπήκαν στο πρόγραμμα επιδότησης ασφαλιστικών εισφορών.

Την ίδια ώρα, τα στοιχεία και οι εκτιμήσεις των αεροπορικών εταιριών για την εξέλιξη της κρίσης, συνηγορούν στο ότι ο δρόμος για την επιστροφή στην κανονικότητα είναι ακόμα πολύ μακρύς. Στο βασικό σενάριο, τα εμβόλια θα κάνουν τη διαφορά στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικές μετακινήσεις θα πάρει χρόνο.

Αφήνοντας πίσω το χειρότερο τρίμηνο για τις αερομεταφορές, όπου «κάηκε» ρευστότητα 50 δισ δολαρίων, οι νεώτερες προβλέψεις δείχνουν ότι θα «καούν» άλλα 75 δισ δολάρια από το δ’ τρίμηνο του 2020 ως τα μέσα του 2021, με πιθανότητα αναστροφής μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), οι απώλειες εσόδων φέτος θα φτάσουν στα 510 δισ δολάρια, ενώ ο Covid «έκλεψε» έναν αιώνα προόδου ως προς τη μείωση των αποστάσεων και τη σύνδεση όλων των σημείων του πλανήτη, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι από τις πάνω από 23.000 συνδέσεις μεταξύ πόλεων, ο αριθμός έπεσε σε λιγότερες από 7.000. Σημειωτέον ότι οι αερομεταφορές απασχολούν παγκοσμίως 87,7 εκατομμύρια εργαζόμενους, συνεισφέροντας με περίπου 3,5 τρισ δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ, δηλαδή το 4,1%!

 

 

 

Πηγή: iefimerida.gr