Ο Κ.Π. είχε διορθώσει την ώρα αναχώρησής του στο μητρώο των βαρδιών με Blanco – «Τι θες, να κάτσω να τον φυλάω;» είχε απαντήσει σε παρατήρηση συναδέλφου του γιατί άφησε μόνο τον Σαμαρά
Ο Κ.Π. ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει έως τις 23:00, όπως προβλεπόταν από τον προγραμματισμό των βαρδιών, εκείνος όμως απεχώρησε πολύ νωρίτερα, μερικά λεπτά μετά από τις 22:00. Στο μητρώο των βαρδιών σημείωσε αρχικά σαν ώρα αναχώρησης 22:20 και σε δεύτερο χρόνο διόρθωσε τη σήμανση με διορθωτικό («Blanco»), γράφοντας 22:30. Κάτι που παραμένει ακατανόητο, εφόσον και πάλι θα είχε αποχωρήσει αντικανονικά, παραβιάζοντας κατά 30 λεπτά το ωράριό του.
Ο λόγος για τον οποίον ο Κ.Π. απεχώρησε νωρίτερα, σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, ήταν για να αγοράσει πρόχειρο φαγητό (γύρο) για τον μικρότερο γιο του, ο οποίος βρισκόταν στην οικογενειακή οικία καθώς ετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Μάλιστα, σε παρατήρηση συναδέλφου του, ο οποίος τον ρώτησε «γιατί άφησες μόνο του τον Σαμαρά;» εφόσον όλοι στον ΟΣΕ Λάρισας γνώριζαν ότι ήταν ανεπαρκής, ο Κ.Π. απάντησε κάτι σαν «και τι θες να κάνω; Να καθίσω να τον φυλάω;»
Στα ηχογραφημένα αποσπάσματα των συνομιλιών που έφερε στη δημοσιότητα το Πρώτο ΘΕΜΑ και το protothema.gr, ο Κ.Π. ακούγεται σαν κάποιος που έχει πλήρη επίγνωση των ευθυνών του ως σταθμάρχη. Σε μια ημέρα με διαδοχικές ανωμαλίες και αλλεπάλληλα προβλήματα, με αυξημένο φόρτο, καθυστερήσεις δρομολογίων κ.λπ. ο Κ.Π. φαίνεται πως είναι άξιος να φέρει εις πέρας το δύσκολο και σύνθετο καθήκον του σταθμάρχη. Παρόλ’ αυτά, σε κάποια αποσπάσματα χαλαρώνει υπερβολικά και χαριεντίζεται με συναδέλφους του μέσω του υπηρεσιακού τηλεφώνου, ανταλλάσσοντας χυδαίους αστεϊσμούς ή ακόμη και πληροφορίες για delivery.
Ελεύθερος ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Χθες, Δευτέρα 27 Μαρτίου απολογήθηκε δι’ υπομνήματος ο Π.Χ., ο 33χρονος συμβασιούχος σταθμάρχης, επίσης της απογευματινής βάρδιας στις 28/2/2023. Ο Π.Χ. αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους (εμφάνιση στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής του, απαγόρευση εξόδου από τη χώρα). Στο υπόμνημά του προς τον ανακριτή υποστήριξε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι ο ίδιος εργαζόταν με αμοιβή κατ’ αποκοπήν, με δελτίο παροχής υπηρεσιών, ότι δεν ήταν μισθοδοτούμενος και ως εκ τούτου δεν επιτρεπόταν να εργαστεί στη νυχτερινή βάρδια ή να μείνει μόνος ως υπεύθυνος σταθμάρχης.
Την βραδιά του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο Π.Χ. απεχώρησε από το σταθμαρχείο Λάρισας λίγο μετά από τις 22:00, έχοντας συμπληρώσει το κανονικό 8ωρο του, όπως προβλεπόταν. Ο Π.Χ. φέρεται να κατέθεσε ότι «η εργασία που παρείχα στον ΟΣΕ ήταν 40 ωρών εβδομαδιαίως, 5 ημερών εβδομαδιαίως, 8 ωρών ημερησίως. Αν και περιγραφόταν ως σύμβαση ανεξάρτητων υπηρεσιών, επρόκειται για σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, αφού τελούσα υπό τις οδηγίες προϊσταμένων. Ένας μόνιμος επικεφαλής σταθμάρχης, ο αρχαιότερος, παραδίδει τη βάρδια και ένας μόνιμος παραλαμβάνει. Ο ενισχυτικός δεν υπογράφει, δεν παραδίδει».
Επίσης, ο Π.Χ. εξομολογήθηκε ότι «η ψυχολογία μου δεν είναι καλή. Είμαι συντετριμμένος από το δυστύχημα. Λυπάμαι που τόσοι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Έχω ένα βάρος. Νιώθω όμως ανακουφισμένος με την απόφαση των δικαστικών αρχών. Ήμουν ενισχυτικός. Δεν είχα τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών».
Καθυστέρηση στην επαναλειτουργία των τρένων
Η δεύτερη φάση επανόδου του σιδηροδρομικού δικτύου σε κυκλοφορία, όπως είχε αρχικώς προγραμματιστεί για τις 27 Μαρτίου, έχει αναβληθεί, άγνωστο για πόσες ημέρες ακόμη. Επομένως, τα δρομολόγια των τρένων που εκτελούνται, επί του παρόντος παραμένουν ως είχαν από τις 22 Μαρτίου.
Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο
Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια
Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
Προαστιακός Πάτρας
Διακοφτό- Καλάβρυτα
Ενώ χθες Δευτέρα 27/3 επρόκειτο να λειτουργήσει ξανά το τμήμα του προαστιακού «Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο», η επανεκκίνηση ματαιώθηκε, καθώς οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι επιμένουν ότι δεν έχουν λάβει τις γραπτές εγγυήσεις που απαιτούν από τη διοίκηση του ΟΣΕ.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της ΕΡΤ, η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης) είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στις γραμμές Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα και Αλεξανδρούπολη – Ξανθή. Επίσης, παρά την αρχική εξαγγελία, η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν επαναλειτούργησε ποτέ.
Σε ό,τι αφορά στα εμπορευματικά δρομολόγια, η εικόνα δεν είναι καλύτερη, καθώς οι σιδηροδρομικοί εμμένουν στα αιτήματά τους και αρνούνται να επιστρέψουν στην υπηρεσία τους αν δεν υπάρξει έμπρακτη βελτίωση των όρων ασφαλείας, ανεξαρτήτως εάν τα τρένα είναι επιβατηγά ή εμπορευματικά.
Από την πλευρά του ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει ότι το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει ξανά με απόλυτη ασφάλεια και ότι έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες (Πλαταμώνας, Τέμπη και Κιάτο).
Ο ΟΣΕ διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train για την ενδοεπικοινωνία στο δίκτυο. Κάτι που όμως απορρίφθηκε από τους σιδηροδρομικούς με την αιτιολογία ότι οι συσκευές δεν είναι πιστοποιημένες.