Η διαφήμιση στα social media που αποδείχτηκε «παγίδα» – Τρεις μηνύσεις κατά αγνώστων σε διάστημα 30 ημερών
Μία διαφήμιση από τις πολλές που «τρέχουν» στα social media διαφημίζοντας διάφορα προϊόντα ήταν αρκετή για να πέσουν στην παγίδα Βολιώτες καταναλωτές, που πλήρωσαν για «αέρα κοπανιστό» όπως αποδείχτηκε τελικά, αφού οι παραγγελίες τους δεν έφτασαν ποτέ.
Τρεις τουλάχιστον Βολιώτες προσέφυγαν στη δικαιοσύνη υποβάλλοντας μήνυση κατά αγνώστων, σε διάστημα μόνο 30 ημερών. Ο δικηγόρος που χειρίζεται την υπόθεση τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλα θύματα.
Οι παθόντες είδαν στο Facebook τη διαφήμιση μιας «εταιρείας» πώλησης κινητών και laptop σε τιμές πολύ δελεαστικές. Μολονότι η «εταιρεία» ήταν άγνωστη ρίσκαραν πιστεύοντας ότι τους δίνεται η ευκαιρία να αποκτήσουν πανάκριβα ηλεκτρονικά είδη σε τιμή ευκαιρίας.
Μίλησαν υποτίθεται με άτομο από την «εταιρεία» μέσω messenger για να κάνουν την παραγγελία τους. Στα μηνύματα που αντάλλαξαν οι δύο πλευρές τους ζήτησαν διεύθυνση, όνομα αποστολής. Αρχικά ειπώθηκε ότι οι παραγγελίες θα πληρωνόταν με αντικαταβολή, δηλαδή κατά την παράδοση των προϊόντων.
Επειδή όμως ήταν περίοδος των εορτών οι «επιτήδειοι» έπεισαν τα «θύματά» τους ότι θα ήταν καλό να πληρώσουν μέσω τράπεζας για να κατοχυρωθεί η παραγγελία τους και εκείνοι το έκαναν. Έλαβαν έναν λογαριασμό IBAN και σ’ αυτόν έγινε η κατάθεση χρημάτων.
Μετά από ανταλλαγή των απαραίτητων πληροφοριών κατέθεσαν τα χρήματα και περίμεναν της παραγγελία τους. Μάταια όμως.
Δυστυχώς για εκείνους σύντομα διαπίστωσαν πως οι παραγγελίες τους ήταν «αέρας κοπανιστός».
Οι εξαπατημένοι έσπευσαν να επικοινωνήσουν μέσω facebook με την “εταιρεία”. Προς μεγάλη τους έκπληξη διαπίστωσαν ότι ο λογαριασμός της εταιρείας στο Facebook, δεν υπήρχε πια.
Επιχείρησαν να στείλουν μέσω messenger μήνυμα, όπως ακριβώς είχαν κάνει και κατά τη διαδικασία της παραγγελίας. Όμως πλέον οι συνομιλίες δεν μπορούσαν να γίνουν, είχαν μπλοκαριστεί, δεν εμφανιζόταν το πεδίο αποστολής μηνύματος και ο λογαριασμός στο messenger έδειχνε ανενεργός.
Αρχικά επικοινώνησαν με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, κυρίως για να μπει τέλος στη δράση των απατεώνων και να μην πέσουν θύματά τους και άλλοι, όμως από τη Δίωξη τους ενημέρωσαν πως πρέπει πρώτα να γίνει μήνυση κατά αγνώστων, μια διαδικασία που κοστίζει και είναι χρονοβόρα, ωστόσο το έκαναν κυρίως για λόγους ψυχολογικούς.
Πάντως, επειδή δεν είναι η πρώτη φορά που καταναλωτές πέφτουν θύματα απάτης μέσω των social media, είναι απαραίτητο τώρα που η πλειοψηφία των αγορών γίνεται διαδικτυακά, να είναι προσεκτικοί οι πολίτες. Να μην εμπιστεύονται άγνωστες υποτιθέμενες εταιρείες που μπορεί να είναι φαντάσματα και να ελέγχουν δύο και τρεις φορές από πού κάνουν τις παραγγελίες τους, γιατί υπάρχουν καλοστημένες παγίδες που «αδειάζουν» πορτοφόλια.
ΠΗΓΗ: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ/ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ