Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024 13:55
ΒόλοςΤοπικά

Βολιώτης ο επιθεωρητής ΟΣΕ που τέθηκε σε αργία – Αποκάλυψε σωρεία τραγικών λαθών

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της εφημερίδας ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ στο στόχαστρο των δικαστικών αρχών θα μπουν και άλλοι σιδηροδρομικοί από τον σταθμό της Λάρισας, καθώς όπως δείχνουν τα πράγματα εκείνο το μοιραίο βράδυ το κρίσιμο διάστημα από τις 10.00 μ.μ. έως τις 11.20 μ.μ., που άρχισαν να χτυπάνε μανιασμένα τα τηλέφωνα στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, προηγήθηκαν σημαντικά λάθη τα οποία συνδυαστικά οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα.

Την πόρτα της Ανακρίτριας προχθές το απόγευμα πέρασε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου. Ο Βολιώτης σιδηροδρομικός ζήτησε να καταθέσει για το δυστύχημα και τα όσα προηγήθηκαν. Σήμερα, Κυριακή, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι τον θέτει σε αργία.

Καλά πληροφορημένες πηγές λένε ότι ο κ. Νικολάου περιέγραψε σωρεία λαθών λίγες ώρες πριν από τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, τα οποία αν είχαν προβλεφθεί δεν θα μιλούσαμε σήμερα για εθνική τραγωδία.

Οι σταθμάρχες έπρεπε να είναι τρεις

Ως υπεύθυνος που καθημερινά βγάζει τις βάρδιες σταθμαρχών και μηχανοδηγών ο Βολιώτης σιδηροδρομικός φέρεται να κατέθεσε ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα το κρίσιμο διάστημα από τις 10 το βράδυ έως τις 11.00 έπρεπε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας να βρίσκονται τρεις σταθμάρχες.

Σε κάθε βάρδια απαραιτήτως ορίζεται ένας σταθμάρχης, ο αρχαιότερος της βάρδιας, ο οποίος υποχρεούται να αποχωρεί αφού προηγουμένως έχει τσεκάρει το επόμενο πρόγραμμα κυκλοφορίας και άλλοι δύο. Αυτό έλεγε τουλάχιστον το πρόγραμμα που είχε εκδοθεί και εκείνο το βράδυ. Δεν τηρήθηκε όμως ποτέ.

Ο αρχαιότερος σταθμάρχης φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα και ο δεύτερος δεν ήταν στο πόστο του. Ο μόνος που είχε τον έλεγχο του πίνακα κυκλοφορίας ήταν ο σταθμάρχης που σήμερα θα οδηγηθεί στον ανακριτή και στον οποίο αποδίδεται το «ανθρώπινο λάθος», διότι παρέλειψε μία σειρά από διαδικασίες που έπρεπε να έχουν γίνει αφενός και αφετέρου επειδή δεν συνειδητοποίησε πως δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν στην ίδια γραμμή!

Ο σταθμάρχης φέρεται χωρίς να το αντιληφθεί να έδωσε εντολή στο Intercity 62 να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή στην οποία ήδη κινούνταν η εμπορική αμαξοστοιχία.

Από τη στιγμή που ο σταθμάρχης φέρεται να μην αντιλήφθηκε πως το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, ανέφεραν σιδηροδρομικές πηγές στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

«Αν όμως ήταν στις θέσεις τους οι δύο επιπλέον σταθμάρχες όπως προέβλεπε το πρόγραμμα βάρδιας εκείνο το βράδυ, τα πράγματα σήμερα θα ήταν διαφορετικά», συνέχισαν οι ίδιες πηγές.

Τα τρένα αναχωρούν από τον σταθμό πάντα με ευθύνη του σταθμάρχη.

Οι μηχανοδηγοί την Τρίτη το βράδυ δεν είχαν λόγο να αμφισβητήσουν την εντολή του σταθμάρχη, καθώς θεώρησαν ότι είχε επικοινωνήσει με τον συνάδελφό του στους Νέους Πόρους και ότι η γραμμή ήταν ελεύθερη. Και έτσι συνέχισαν το ταξίδι… προς τον θάνατο, ανυποψίαστοι για το τι θα συμβεί λίγα χιλιόμετρα μακριά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.

Σημειωτέον ότι σύμφωνα με πηγές του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας το τελευταίο διάστημα δεν εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Για αρκετό χρόνο είχε υπ’ ευθύνη του τα δρομολόγια στο δίκτυο Πελοποννήσου. Στην γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης είχε επιστρέψει πριν λίγο καιρό.

Ευθύνες και στον σταθμάρχη των Νέων Πόρων

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ευθύνες βαρύνουν και τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων, ο οποίος έπρεπε να έχει ελέγξει τι γίνεται στη γραμμή που κινούνταν η εμπορική αμαξοστοιχία, διότι το «αποτύπωμα» της κίνησής της υπήρχε πάνω στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας που αποτελεί το «ευαγγέλιο» για τον κάθε σταθμάρχη.

Το βασικό ζήτημα και το ερώτημα που μέχρι ώρας παραμένει αναπάντητο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, είναι το πώς γίνεται τα τρένα να βρέθηκαν στην ίδια γραμμή, ενώ υπάρχει διπλή γραμμή.

«Το μεγάλο ερώτημα που πρέπει να τεθεί στους μεγάλους αρμόδιους είναι γιατί τα δύο τρένα βρέθηκαν σε μια γραμμή ενώ στο δίκτυο εκεί έχει δύο γραμμές. Εμένα αυτό το ερώτημα με βασανίζει από τη στιγμή που έμαθα για το δυστύχημα και ως σιδηροδρομικός που ξέρω πως λειτουργεί ο σιδηρόδρομος», είπε ο Σωτήρης Ραυτόπουλος, πρόεδρος του πανελλήνιου συνδέσμου συνταξιούχων σιδηροδρόμων, που πριν από ένα περίπου μήνα είχε επισκεφτεί τον Βόλο και σε δηλώσεις του στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ είχε μιλήσει για την ανάγκη αναβάθμισης του σιδηρόδρομου.

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε διπλή γραμμή και το τρένο αντί να μπει στην γραμμή ανόδου, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Είτε το λάθος προέρχεται μόνο από την Λάρισα που έβαλε το τρένο στη λάθος γραμμή ή έγινε και από την μεριά της Κατερίνης το αποτέλεσμα είναι τραγικό. Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», σχολίασε επίσης ο ίδιος, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη σοβαρής εκπαίδευσης του προσωπικού.

Πηγή: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ/Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ