Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2024 12:09
ΒόλοςΤοπικά

Βόλος: Αντίθετοι με τη “διχοτόμηση” του 1ου Γυμνασίου οι εκπαιδευτικοί του σχολείου






Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Βόλου, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να ιδρυθεί το νέο 11ο Γυμνάσιο εντός του 1ου Γυμνασίου Βόλου.

Ο Σύλλογος μάλιστα κάνει λόγο για ένα “παρασιτικό σχολείο”, το οποίο θα αναπτυχθεί σε βάρος του προϋπάρχοντος, γι’ αυτό και υφίσταται η διχοτόμηση.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση εξηγεί ότι η προτεινόμενη ίδρυση του 11ου Γυμνασίου Βόλου στους χώρους του 1ου Γυμνασίου προκαλεί έντονη ανησυχία και διαμαρτυρίες, καθώς θεωρείται ότι θα οδηγήσει στη διάσπαση και αποδυνάμωση ενός ήδη υποδειγματικού σχολείου.

Η απόφαση χαρακτηρίζεται ως ακατανόητη και αντιφατική, αφού τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε επίσημη αναφορά για μείωση μαθητικού δυναμικού λόγω υπογεννητικότητας, ενώ τώρα προβάλλεται η ανάγκη για νέο σχολείο λόγω αύξησης μαθητών.

Η ουσιαστική “διχοτόμηση” του 1ου Γυμνασίου, με τη συστέγαση δύο σχολικών μονάδων στις ίδιες ανεπαρκείς υποδομές, θεωρείται ότι θα επιβαρύνει τη λειτουργία και των δύο σχολείων, με προβλήματα χωρητικότητας, εξοπλισμού και εκπαιδευτικών χώρων.

Το 1ο Γυμνάσιο Βόλου λειτουργεί οριακά με 15 τμήματα και διαθέτει εξοπλισμένες αίθουσες και εργαστήρια που υποστηρίζουν πλήρως το πρόγραμμά του, ενώ προσφέρει στους μαθητές ποικίλες ευκαιρίες μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων.

Η ίδρυση του νέου σχολείου θα απαιτήσει επιπλέον υποδομές, οι οποίες δεν είναι διαθέσιμες, και πιθανόν θα οδηγήσει στη μείωση των τμημάτων του 1ου Γυμνασίου.

Ωστόσο, αυτή η αναδιάρθρωση δεν φαίνεται να εξυπηρετεί καμία εκπαιδευτική ανάγκη, ενώ δημιουργεί προβλήματα λειτουργίας και εργασιακής ανασφάλειας.

Η πρόταση χαρακτηρίζεται ως πρόχειρη και αναιτιολόγητη, ενώ εκλαμβάνεται ως υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Αντί για αναβάθμιση και στήριξη της ήδη επιτυχημένης δομής, προωθείται η διάσπαση και αποδυνάμωση ενός υποδειγματικού σχολείου, χωρίς λογικές απαντήσεις ή σαφή σχεδιασμό.