1 2
Τετάρτη, 28 Αυγούστου, 2024 10:31
ΒόλοςΤοπικά

Βόλος: «Μαϊμού» αστυνομικός επιχείρησε να εξαπατήσει 68χρονη






Δεν έχουν τέλος οι απόπειρες τηλεφωνικής απάτης με πρόσχημα ατυχήματα που δήθεν υπέστησαν συγγενικά πρόσωπα ανυποψίαστων θυμάτων. Τελευταίο υποψήφιο θύμα ήταν μια 68χρονη Βολιώτισσα, η οποία δέχθηκε τηλεφώνημα από άγνωστο άνδρα, που της συστήθηκε μάλιστα ως αστυνομικός λέγοντας της ότι η κόρη της παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και σκότωσε ένα νεαρό παιδί.

Μετά το πρώτο σοκ που υπέστη η 68χρονη αντιλήφθηκε ότι επρόκειτο για απάτη, καθώς πολύ πρόσφατα αντίστοιχη απόπειρα είχε γίνει σε βάρος και άλλου συγγενικού της προσώπου.

Η απάτη με τα δήθεν τροχαία ατυχήματα είναι από τις πιο συνηθισμένες μορφές απάτης έχοντας εξελιχθεί σε μάστιγα, παρά τις ενημερωτικές καμπάνιες που διεξάγει κατά καιρούς η ΕΛ.ΑΣ. για την προστασία των πολιτών, συνήθως ηλικιωμένων και υπέργηρων.

Τι συμβουλεύει η ΕΛ.ΑΣ:

– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.

– Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

– Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

– Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.