Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 18:51
ΒόλοςΤοπικά

Βόλος: Σήμερα η διαμαρτυρία των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων – Τι ζητούν






Στο κέντρο του Βόλου θα βγουν σήμερα με τα πούλμαν τους, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων της Μαγνησίας, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν, στο πλαίσιο πανελλαδικής κινητοποίησης με αίτημα τη στήριξη της Πολιτείας εν μέσω πανδημίας.

Η κινητοποίηση ορίστηκε στις 11.00 π.μ., στοκ κέντρο της πόλης. Όπως αναφέρεται, θα πραγματοποιηθεί πορεία διαμαρτυρίας με τα τουριστικά λεωφορεία και θα παραδοθούν ψηφίσματα στους κατά τόπους φορείς.

Τι ζητούν:
1) Μείζον θέμα παραμένει η ρευστότητα των επιχειρήσεων μας. Η αποζημίωση της μειωμένης πληρότητας 65% των τουριστικών λεωφορείων, για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2020 ήταν σταγόνα στον ωκεανό για τις επιχειρήσεις μας που παραμένουν ανενεργές 21 μήνες και τα λεωφορεία μας ουσιαστικά ακινητοποιημένα. Ζητάμε την άμεση στήριξη μας και την επείγουσα προώθηση αποζημίωσης των τουριστικών λεωφορείων για τουλάχιστον άλλους τέσσερεις μήνες (Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο 2020), όπου η πληρότητα ήταν επίσης μειωμένη αλλά και για τους επόμενους μήνες έως σήμερα όπου συνεχίζεται το μέτρο (85%). Επίσης να δοθεί η αποζημίωση και στα νόμιμα λεωφορεία που δεν είχαν προμηθευτεί εγκαίρως το Η.Α.Σ..

2) Τα τουριστικά γραφεία και τα τουριστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσης δεν περιλαμβάνονται στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο, παρά τις υποσχέσεις του Υπουργού και του Υφυπουργού Ανάπτυξης.

Θα πρέπει να υπάρχει στον αναπτυξιακό νόμο δυνατότητα για κατάθεση προτάσεων για επενδυτικά σχέδια που αφορούν ίδρυση, εκσυγχρονισμό ή επέκταση, για την απόκτηση εξοπλισμού και στόλου οχημάτων (λεωφορεία Δ.Χ. και άδειες Δ.Χ. λεωφορείων), κτιριακών δαπανών αποκλειστικά για την στάθμευση του ιδιόκτητου στόλου της επιχείρησης, άυλων δαπανών κ.λπ. Δυστυχώς η κυβέρνηση αγνόησε για μια ακόμη φορά τον κλάδο μας.

3) Το λειτουργικό κόστος μιας τουριστικής επιχείρησης που διατηρεί γραφείο, είναι μεγάλο καθώς πρέπει να υπολογίσουμε το ενοίκιο, την μισθοδοσία των υπαλλήλων (γραφείου και οδηγούς), τις ασφαλιστικές εισφορές, τις ΔΕΚΟ (τηλέφωνα, ηλεκτρικό ρεύμα νερό κ.λπ.).

Με μηδενικό εισόδημα τίθεται ξεκάθαρα θέμα επιβίωσης την στιγμή που τα τουριστικά γραφεία ανήκουν στις επιχειρήσεις που δεν έλαβαν καμία αποζημίωση. Το πρόβλημα συνεχίζεται να υφίσταται αφού και μετά τον Μάιο του 2021 ουσιαστικά οι επιχειρήσεις μας υπολειτουργούν.

Επίσης και οι ΤΕΟΜ, χωρίς ουσιαστικό εισόδημα και με τα έξοδα διαβίωσης να έχουν γίνει θηλιά για τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων. Επίσης πρέπει άμεσα να εξεταστούν οι ενστάσεις των τουριστικών επιχειρήσεων προς την ΑΑΔΕ που δεν έλαβαν τις επιστρεπτέες προκαταβολές.

4) Στις αρχές του έτους πληρώσαμε τέλη κυκλοφορίας για τα λεωφορεία μας. Με τα λεωφορεία ακινητοποιημένα, τι νόημα έχουν τα τέλη; Θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση για το θέμα. Ήδη με παρέμβαση του κ. Βεσυρόπουλου, για το 2021 & 2022 είχαμε μείωση των τελών σε ποσοστό 50%.

Επιπροσθέτως τα τουριστικά λεωφορεία πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας €595,00 ενώ τα αντίστοιχα υπεραστικά λεωφορεία πληρώνουν €300,00 για χρήση στους ίδιους δρόμους! Δηλαδή η μεγάλη αδικία που διαχρονικά υφιστάμεθα, είναι τουλάχιστον απαίτηση μας, να διορθωθεί. Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται αυτή η κατάφορη αδικία έναντι των τουριστικών λεωφορείων που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια.

5) Η μόνιμη υπαγωγή των μεταφορών σε καθεστώς ΦΠΑ 13%. Η προηγούμενη κυβέρνηση το 2015, σε μια νύχτα, άλλαξε το ΦΠΑ από 13% σε 23% και στην συνέχεια σε 24%. Το αποτέλεσμα ήταν να πληγούν σοβαρά οι επιχειρήσεις μας. Το μέτρο λοιπόν του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές και το τουριστικό πακέτο πρέπει να γίνει μόνιμο.

6) Η συνέχιση των προγραμμάτων επιδότησης ενοικίου για τις επιχειρήσεις μας και αναστολής του προσωπικού μας, είναι άμεσα ζητούμενα, για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις μας να επιβιώσουν και να μην απολύσουμε τους υπαλλήλους μας.

7) Η συνέχιση των αναστολών πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων για τις επιχειρήσεις μας, τουλάχιστον ως το τέλος του 2022 καθώς και η κατάργηση τυχόν προστίμων που αφορούν υποχρεώσεις την περίοδο της πανδημίας. Δυστυχώς η επανεκκίνηση των εργασιών μας δεν γίνεται από τη μια ημέρα στην άλλη. Χρειάζεται χρόνος για να ορθοποδήσουν οι επιχειρήσεις μας.

8) Η παράταση του ορίου ηλικίας διαγραφής των τουριστικών λεωφορείων. Αυτή τη στιγμή είναι στα 27 χρόνια, όμως δεδομένων των συνθηκών, είναι σήμερα απαγορευτικό για αρκετούς συναδέλφους να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους. Η παράταση 2 ή 3 ετών που ζητάμε θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένη, βεβαίως και για τα καινούρια λεωφορεία που έχασαν ήδη 2 χρόνια από την απόσβεση του κόστους αγοράς.

9) Τα πιστωτικά σημειώματα (vouchers), είχαν 18μηνη ισχύ. Πήραν παράταση ως τον Μάρτιο του 2022 όμως και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό. Μιλάμε για χρήματα που και εμείς με τη σειρά μας αποδώσαμε σε ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρίες κ.λπ. για την πραγματοποίηση εκδρομών, και που ποτέ δεν μας επιστράφηκαν ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις ξενοδοχείων που έκλεισαν και δεν άνοιξαν ποτέ.

Κατόπιν όλων των παραπάνω, ζητάμε την άμεση παράταση της ισχύος των πιστωτικών σημειωμάτων (vouchers) τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2022, ώστε να υπάρξει ο χρόνος για την πραγματοποίηση σχολικών εκδρομών, και να αποφύγουμε την σύγκρουση με γονείς και εκπαιδευτικούς.

10) Η υποκλοπή έργου από τα υπεραστικά λεωφορεία. Η επόμενη μέρα θα μας βρει όλους σοβαρά πληγωμένους. Ζητούμε να υπάρξει παρέμβαση και στα Υπουργεία Μεταφορών και Παιδείας για το θέμα ιδιαίτερα των σχολικών εκδρομών και μισθώσεων λεωφορείων. Ενώ το έργο των υπεραστικών λεωφορείων είναι αποκλειστικά η δημόσια συγκοινωνία, πάντα υπάρχει από τον νομοθέτη ένα “παράθυρο” σε κάθε νόμο, είτε ένα “κατ’ εξαίρεση” ή “χερσαία μέσα” που αφήνει αοριστία στην ερμηνεία του νόμου. Αποτέλεσμα είναι τα υπεραστικά λεωφορεία μονίμως να υποκλέπτουν έργο από τα τουριστικά. Πρέπει λοιπόν και αυτό να ξεκαθαριστεί.