Μια ακόμη απόπειρα απάτης σήμανε συναγερμό – Μαζικά μηνύματα απατεώνων σε Βολιώτες, πελάτες της Εθνικής Τράπεζας
Στο «στόχαστρο» θρασύτατων απατεώνων έχουν μπει τις τελευταίες μέρες Βολιώτες, πελάτες της Εθνικής Τράπεζας, με τους επιτήδειους να προσπαθούν να τους εξαπατήσουν μέσω SMS με στόχο να αδειάσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Οι παραλλαγές της απάτης είναι κατεξοχήν τρεις. Για παράδειγμα, σε κάποιους πολίτες έφτασε μήνυμα που έγραφε πως η κάρτα τους έχει τεθεί σε αναστολή και προκειμένου να συνδεθούν με τους κωδικούς που έχουν, τους παρέπεμπε να συνδεθούν με link το οποίο είχε μεν το λογότυπο της Εθνικής Τράπεζας, μόνο που δεν το αυθεντικό αλλά «μαϊμού».
Ένα παρεμφερές περιστατικό συνέβη και σε άνθρωπο που ασχολείται με τον χώρο των ΜΜΕ, όταν στη 1 τα ξημερώματα χθες έλαβε sms με ψευδές λογότυπο της εθνικής τράπεζας Ελλάδος (NBG), όπου αναγράφονταν «Ο λογαριασμός σας έχει μπλοκαριστεί…» και παρέπεμπε επίσης σε ψεύτικο link.
«Αυτό που πρέπει να ξέρουμε όλοι είναι ότι καμία τράπεζα ή οργανισμός δεν θα σου στείλει ένα τέτοιο μήνυμα στο κινητό. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σκεφτεί τι να κάνει με αυτό το μήνυμα, πρέπει να το σβήσει», συμβουλεύει ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος.
«Αν πατήσει κανείς το link που υπάρχει στο μήνυμα, θα δει ότι μοιάζει με το αντίστοιχο site της τράπεζας. Δεν πρέπει να βάλουμε τους κωδικούς μας, αλλιώς έχουμε πέσει θύμα αυτής της απάτης», εξηγεί με τη σειρά του τραπεζικός που ρωτήθηκε, επαναλαμβάνοντας σ’ όλους τους τόνους ότι «οι πολίτες πρέπει να είναι προσεκτικοί. Να μην βιάζονται και αν έχουν αμφιβολίες να απευθύνονται στην τράπεζα, όπου σίγουρα θα εξακριβώσουν πως δεν υφίσταται τέτοιο θέμα και θα συνειδητοποιήσουν ότι γλύτωσαν από μία απάτη».
Η τρίτη περίπτωση για την οποία πολλοί Βολιώτες έσπευσαν τις τελευταίες μέρες σε καταστήματα της ΕΤΕ ζητώντας να διευκρινίσουν αν πράγματι ο αποστολέας ηλεκτρονικών μηνυμάτων ήταν η τράπεζα ή επιτήδειοι αφορά σε μηνύματα που έλαβαν πολλοί, μέσω των οποίων ενημερώνονταν της τράπεζας πως ο λογαριασμός τους έχει μπλοκαριστεί λόγω «ιού» δινόταν ένα link στο οποίο μπορούν να πατήσουν οι χρήστες ώστε να μπορέσουν δήθεν να λύσουν το πρόβλημά τους. Στη συνέχεια, γίνεται ανακατεύθυνση σε μία σελίδα που μοιάζει με της Εθνικής Τράπεζας, προκειμένου όποιος καταγράψει τα στοιχεία του, ουσιαστικά να έχει προσφέρει στους επιτήδειους στο «πιάτο» τον τραπεζικό του λογαριασμό.
Επειδή όμως αντίστοιχα μηνύματα μπορεί να έρθουν και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, οι πολίτες πρέπει να έχουν «σηκωμένες κεραίες» και να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-banking.
ΠΗΓΗ: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ