Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 00:34
ΜαγνησίαΤοπικά

Ξεκινούν 4 διαγωνισμοί για τα έργα αποκατάστασης του οδικού δικτύου στη Θεσσαλία

default





Mε την έγκριση του αντικειμένου τεσσάρων ξεχωριστών διαγωνισμών, συνολικού προϋπολογισμού 899,7 εκατ. ευρώ, ξεκινά η διαδικασία για τα έργα αποκατάστασης του οδικού δικτύου της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας, συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων στις 4, 5, 6 και 7 Σεπτεμβρίου 2023 (κακοκαιρία Daniel) και στις 25, 26, 27 και 28 Σεπτεμβρίου 2023 (Elias).

Τα οδικά έργα θα διεκδικήσουν αποκλειστικά οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας, μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση και με διαδικασίες fast track, ενώ Project manager είναι η εταιρία ΣΑΛΦΩ.

Οι 4 εργολαβίες

Ειδικότερα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι τέσσερις εργολαβίες για την αποκατάσταση βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων κατανέμονται στους δήμους ως εξής:

  • Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό: 278,2 εκατ. ευρώ.
  • Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό: 267,5 εκατ. ευρώ.
  • Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
  • Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η σχετική απόφαση, κρίθηκε αναγκαία η αναλυτική καταγραφή των ζημιών και της τεχνικής περιγραφής των αποκαταστάσεων, με γεωγραφικό κριτήριο και συγκεκριμένα ανά Περιφερειακή Ενότητα, εξαιτίας της κατεπείγουσας ανάγκης συγκρότησης των φακέλων σύναψης συμβάσεων των αποκαταστάσεων και για λόγους ορθολογικής κατανομής των αυτοψιών και αναγκαίας εξοικονόμησης χρόνου και πόρων κατά την ωρίμανση του φακέλου δημοπράτησης των έργων.

Εξαιτίας του πλήθους των βλαβών, της ευρείας γεωγραφικής τους διασποράς και του διαφορετικού βαθμού προτεραιότητας στην επίτευξη της αποκατάστασης της οικιστικής, κοινωνικής και επιχειρηματικής ζωής των κατοίκων ήταν επιβεβλημένη η ιεράρχηση και προτεραιοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων προκειμένου να εξειδικευτεί και οριστικοποιηθεί ο αριθμός και το αντικείμενο εκάστης εργολαβίας αποκατάστασης βλαβών.

Τα προς εκτέλεση έργα εξειδικεύτηκαν σε τέσσερις ομάδες εργασιών (εργολαβίες), ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Ενδεικτικά τα βασικότερα κριτήρια τα οποία ελήφθησαν υπόψη κατά το διαχωρισμό των ομάδων, είναι τα εξής:

  • Κρισιμότητα αστοχιών με γνώμονα την εξασφάλιση της ασφαλούς διέλευσης των πολιτών · Γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά Δήμων (ορεινά, ημιορεινά & πεδινά εδάφη)
  • Ομοιογένεια αστοχιών: – Ζημιές οδικού δικτύου (έντονες καθιζήσεις οδοστρώματος, αποδόμηση υπόβασης οδού, κ.ά.) – Κατολισθήσεις πρανών και ολισθήσεις- υποχωρήσεις επιχωμάτων-διάβρωση εδαφών – Κατάρρευση και υποσκαφή γεφυρών – Καταστροφές οχετών (θραύση-έμφραξη)
  • Ομαδοποίηση των αστοχιών με κριτήριο τη γραμμική συνέχεια και την εγγύτητα (Θέσεις Επέμβασης) και κατανομή αυτών σε οδικά τμήματα, προκειμένου να εξασφαλίζεται η αδιάκοπτη χρήση της οδού.

 

Πηγή: naftemporiki.gr