Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024 21:23
ΜαγνησίαΤοπικά

Υδατοδρόμια: Έτοιμοι για αποθαλάσσωση σε Βόλο, Σκόπελο και Αλόννησο






Πτητικό έργο ξεκινούν όπως όλα δείχνουν τα υδροπλάνα φέτος αρχής γενομένης από το Ιόνιο και το Αιγαίο, ενώ παράλληλα ερρίφθη και ο κύβος από την Περιφέρεια για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στο Φάληρο, στην περιοχή του ΣΕΦ, και όχι στην Ελευσίνα.

Οι διαδικασίες από την Περιφέρεια Αττικής για τις αδειοδοτήσεις του Μητροπολιτικού και άλλων 10 σημείων ακόμη αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, μετά από 7 χρόνια καθυστερήσεων, οι οποίες άρχισαν να αίρονται μετά την ψήφιση το Φεβρουάριο του 2020 σχετικού νομοσχεδίου για τη λειτουργία του νέου μεταφορικού μέσου στη χώρα.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες που τρέχουν το project των υδροπλάνων βρίσκονται με το χέρι στο κουμπί της έναρξης καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets,  τεχνικό κλιμάκιο της Hellenic Seaplanes βρίσκεται στο Ντουμπάι για την επόπτευση 2 αεροσκαφών που αναμένεται να φθάσουν στην Ελλάδα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.

Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης παραγγελίας για 4 αεροσκάφη 17 θέσεων από την αμερικανική Mallard τα οποία αποτελούν επένδυση κοντά στα 30 εκατ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθούν το 2022. Σημειώνεται ότι η Mallard είχε διακόψει την παραγωγή αεροσκαφών και επανέρχεται στην αγορά ανανεωμένη με πρώτη παραγγελία αυτή της Hellenic Seaplanes.

Όσον αφορά στα 10 υδατοδρόμια που συμπληρώνουν το σύμπλεγμα σταθμών της Αττικής εκτός του κεντρικού στο ΣΕΦ τα υπόλοιπα θα κατασκευαστούν μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις σε Ύδρα, Πόρο, Σπέτσες, Αγκίστρι, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Λαύριο, Σαλαμίνα, Αίγινα και Ελευσίνα.

Παράλληλα σταδιακά ολοκληρώνεται και η στελέχωση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας από την ΥΠΑ, εξομαλύνοντας τις όποιες καθυστερήσεις, ενώ ολοκληρώθηκε και η ίδρυση της Ενωσης Υδατοδρομίων με ιδρυτές και διοίκηση τις Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια,ένας θεσμός που θα στηρίξει την ανάπτυξη των υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα.

Η παράδοση δε των αεροσκαφών από το Ντουμπάι θα γίνει στο υδατοδρόμιο της Πάτρας και με δεδομένο ότι 10 υδατοδρόμια είναι έτοιμα η φετινή σαιζόν αναμένεται να εστιαστεί σε Ιόνιο και Αιγαίο που Πάτρα, Παξοί, Κέρκυρα, Αμφιλοχία, Κυλλήνη, Βόλος, Σκύρος, Πάτμος, Σκόπελος, Αλόννησος και Τήνος θα είναι καθόλα έτοιμα τον Ιούνιο. Στην Αμφιλοχία προγραμματίζεται να λειτουργεί και ο σταθμός ανεφοδιασμού και στάθμευσης των αεροσκαφών.

Την ίδια ώρα αναμένεται η ανακοίνωση από το υπουργείο μεταφορών 5 νέων υδατοδρομίων στην Ευβοια (Αιδηψός, Κάρυστος, Κύμη, Χαλκίδα και Αλιβέρι ) για τα όποια έχουν ολοκληρωθεί τα περιβαλλοντικά και κατατίθενται προς επικαιροποίηση με τον νέο νόμο, ακολουθούν Καλαμάτα, Κυλλήνη, Σκύρος, Χίος, Ψαρά, Οινούσες, Αμφιλοχία, Σκόπελος, Αλόννησο και Ιωάννινα, ενώ έπονται προς αδειοδότηση Λίμνη Πλαστήρα, Λίμνη Τάκα και Λίμνη Καϊάφα.

Πέρα από τα τρία, ήδη, αδειοδοτημένο υδατοδρόμια σε Παξούς, Κέρκυρα και Πάτρα, ανακοινώθηκε η απόφαση για τη χορήγηση άδειας για την ίδρυση 2 ακόμη, στα λιμάνια του Βόλου και του Ρεθύμνου.

Σημειώνεται ότι η λειτουργία των υδατοδρομίων προαλείφεται να μετατρέψει την Ελλάδα σε…Μαλδίβες της Ευρώπης, με τη δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να «ξαναγράψει» τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για project που φέρνει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομίων ( άνω των 50 εκατ. ευρώ), της αγοράς αεροσκαφών των οποίων ο αριθμός εκτιμάται για την πρώτη πενταετία σε τουλάχιστον 20 (περί τα 130, εκατ. ευρώ), αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης μεταξύ άλλων.

Στόχος είναι η σταδιακή ανάπτυξη ενός δικτύου 150 υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα όπως σε νησιά, λιμάνια, λίμνες, αλλά και σε Περιοχές Oλοκληρωμένης Tουριστικής Aνάπτυξης (Π.O.T.A.), σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τουριστικούς λιμένες, και εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν ένα νέο υγιές οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον. Περιβάλλον που σε όρους επιχειρηματικότητας θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, στάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων, άρα εμπλοκή και ενδιαφέρον από εταιρείες καυσίμων, βάσεις συντηρήσεων, ενώ στον χορό των διαπραγματεύσεων έχουν ήδη μπει και αεροπορικές εταιρείες.