Σε συγκέντρωση έξω από το Δημαρχείο Βόλου προχώρησαν σήμερα, λίγο μετά τις 11 το πρωί, οι συμβασιούχοι του Δήμου, ενώ αμέσως μετά έκαναν πορεία σε κεντρικούς δρόμους του Βόλου. Η κινητοποίηση είχε μικρή συμμετοχή, ενώ αισθητή ήταν η απουσία μόνιμων υπαλλήλων του Δήμου Βόλου, οι οποίοι, παρά τη στάση εργασίας, δεν συμπαραστάθηκαν στους συναδέλφους τους.
Σχολιάζοντας τη στάση των συναδέλφων της που απείχαν από την κινητοποίηση, η πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ αρκέστηκε να δηλώσει ότι «ο καθένας επιλέγει τον δρόμο του», ενώ ο πρώην πρόεδρος και μέλος του Δ.Σ. Γιώργος Μαγιάκος ανέφερε ότι ο ίδιος μετέβη το πρωί στη Διεύθυνση Καθαριότητα για να μιλήσει με το μόνιμο προσωπικό και να το ενημερώσει για την κινητοποίηση.
Η Εύη Καρυδάκη υποστήριξε ότι θα πρέπει ο Σύλλογος να προχωρήσει σε αποκλεισμό, σύμφωνα με τις αποφάσεις της ΠΟΕ ΟΤΑ, τόσο των αμαξοστασίων όσο και των ΧΥΤΑ.
Η Θ. Στάχτου αναφέρθηκε στη νομοθετική ρύθμιση που κατέθεσε η Ομοσπονδία, τονίζοντας ότι με την πρόταση αυτή καλύπτονται οι συμβασιούχοι και μετατρέπονται οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου, σε αντίθεση με την πρόταση της κυβέρνησης η οποία πετάει ουσιαστικά το σύνολο των εργαζομένων έξω».
Αναμένεται να λάβουν αποφάσεις για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με αποκλεισμό και καταλήψεις στα αμαξοστάσια και στον ΧΥΤΑ. Πάντως, μέχρι σήμερα η υπηρεσία καθαριότητας εργάζεται κανονικά και συγκεντρώνονται τα σκουπίδια.
Η ΠΟΕ ΟΤΑ κατέθεσε πρόταση νομοθετικής ρύθμισης για την οριστική επίλυση του προβλήματος με τους συμβασιούχους στην καθαριότητα των Δήμων, η οποία έχει ως εξής:
1. Οι προσλήψεις προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών καθαριότητας και των λοιπών τεχνικών υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. και των Νομικών Προσώπων των Ο.Τ.Α., πραγματοποιούνται, μέσω ειδικών αντικειμενικών διαδικασιών, όπως περιγράφονται στον παρόντα Νόμο, υπό τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.
2. Κριτήρια για την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού είναι η κατοχή των απαιτούμενων για κάθε κλάδο τυπικών προσόντων και η εμπειρία σε συναφείς υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. και των Νομικών Πρόσωπων αυτών. Πρόσθετο, συνεκτιμώμενο προσόν θεωρείται η 12μηνη εμπειρία σε συναφείς υπηρεσίες του φορέα, στον οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί η πρόσληψη καθώς και η εμπειρία, που έχει αποκτηθεί εντός της τελευταίας πενταετίας από την έκδοση του παρόντος νόμου. Ως εμπειρία νοείται η αποκτηθείσα με οποιαδήποτε μορφής σύμβαση ή σχέση εργασίας ή έργου ή παροχής υπηρεσιών, η οποία αποδεικνύεται είτε από σχετική βεβαίωση του φορέα, στον οποίο παρείχε τις υπηρεσίες του ο υποψήφιος, είτε από σχετική βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα και υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου για το είδος της εμπειρίας του.
3. Εντός μηνός από την δημοσίευση του παρόντος Νόμου, οι Ο.Τ.Α. και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου των Ο.Τ.Α. καταγράφουν τις ανάγκες τους σε τεχνικό και βοηθητικό προσωπικό, αποτυπώνοντας παράλληλα, την σύνθεση του προσωπικού, που ήδη υπηρετεί ως τακτικό προσωπικό στο ως άνω αντικείμενο καθώς και των απασχολούμενων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου και αποστέλλει την σχετική καταγραφή στο Υπουργείο Εσωτερικών, που την διαβιβάζει αμελλητί στο Α.Σ.Ε.Π. Η καταγραφή συνοδεύεται από έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας του φορέα, ότι υφίστανται διαθέσιμες πιστώσεις από οποιαδήποτε πηγή για την πληρωμή των ως άνω εργαζομένων και απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα, περί σύστασης οργανικών θέσεων, που αντιστοιχούν στις ανάγκες, την κάλυψη, των οποίων αιτείται. Ο αριθμός των θέσεων, που συστήνονται δεν μπορεί να είναι μικρότερος από τον αριθμό των προσώπων, που ήδη απασχολούνται με συμβάσεις εργασίας ή έργου ή παροχής υπηρεσιών στις ως άνω υπηρεσίες. Φορείς, που δεν προβαίνουν σε καταγραφή των αναγκών τους και σε σύσταση οργανικών θέσεων ή συστήνουν αριθμό θέσεων, που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, δεν δύνανται να καλύψουν αυτές, μέσω πρόσληψης προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ή έργου ή ανάθεσης υπηρεσιών για διάστημα έτους από την έναρξη της παρούσας διαδικασίας.
4. Το Α.Σ.Ε.Π., εντός μηνός από την παραλαβή των αιτημάτων, επεξεργάζεται αυτά και εκδίδει ανακοινώσεις ανά φορέα, καλώντας όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αιτήσεις για την πρόσληψη τους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Μετά την λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, το Α.Σ.Ε.Π. επεξεργάζεται αυτές και προβαίνει σε εγγραφή των υποψηφίων σε πίνακες κατάταξης, μοριοδοτώντας αυτούς, με βάση τους μήνες της εμπειρίας τους, ως εξής:
α. εμπειρία στο αντικείμενο της θέσεως σε Ο.Τ.Α. και Νομικών Προσώπων των Ο.Τ.Α.: 10 μόρια για κάθε μήνα, χωρίς περιορισμό,
β. 12μηνη εμπειρία στο αντικείμενο της θέσεως στον συγκεκριμένο φορέα: 2 πρόσθετα μόρια ανά μήνα εμπειρίας.
γ. εμπειρία στο αντικείμενο της θέσεως σε Ο.Τ.Α. και Νομικά Πρόσωπα των Ο.Τ.Α. εντός των τελευταίων πέντε ετών από την ημέρα έκδοση της ανακοίνωσης: 1 πρόσθετο μόριο, ανά μήνα εμπειρίας.
Μετά την μοριοδότηση των υποψηφίων και την ένταξη τους σε πίνακες κατάταξης, κατά φθίνουσα σειρά ανά φορέα, το Α.Σ.Ε.Π. ελέγχει τα δικαιολογητικά των υποψηφίων, κυρώνει τους πίνακες και αποστέλλει αυτούς στους φορείς, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πρόσληψη του προσωπικού. Η ως άνω απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Εντός δέκα ημερών από την παραλαβή των πινάκων, ο οικείος φορέας, καλεί το προσωπικό να προσέλθει, προκειμένου να υπογράψει σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου και με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, τοποθετεί τους προσλαμβανόμενους στις οργανικές θέσεις, που έχουν ήδη συσταθεί. Η παρούσα διαδικασία εξαιρείται των διατάξεων του ν. 4129/2013.
5. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται στο εν λόγω προσωπικό οι διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν.3584/2007), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, με την εξαίρεση των διατάξεων, που αφορούν στην ηλικία των υποψηφίων.
6. Μέχρι την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών και την κατάρτιση των συμβάσεων Αορίστου Χρόνου και εφόσον οι εργαζόμενοι έχουν υποβάλει αίτηση προς πρόσληψη, οι συμβάσεις εργασίας Ορισμένου Χρόνου του προσωπικού, που ήδη απασχολείται, παρατείνονται αυτοδικαίως.
7. Οι διατάξεις του άρθρου 61 του Ν.3979/2011 και άρθρου 47 του Ν.4257/2014 καταργούνται από την δημοσίευση του παρόντος.