Θέτουν θέμα ηλικίας και όχι εθνικότητας- Εξελίξεις με φόντο την ένταξη 18 προσφύγων της ΑΡΣΙΣ – Παραίτηση συμβουλίου γονέων, νέα υποδοχή και νέες ενστάσεις
Αντιδράσεων συνέχεια στο Γυμνάσιο Ιωλκού, όπου από την προηγούμενη Δευτέρα παρακολουθούν μαθήματα, στα πρωινά τμήματα του σχολείου, 18 πρόσφυγες από την «ΑΡΣΙΣ» στη Μακρινίτσα. Υπάρχουν γονείς που συμφωνούν στην ένταξη των προσφύγων στο σχολείο και γονείς που θέτουν ζήτημα ηλικίας και αγωνιούν για την ομαλή συνύπαρξη των 12χρονων παιδιών τους με εφήβους 16, 17 ή και 18 ετών.
Η διευθύντρια του σχολείου Ευαγγελία Μπαλαμώτη δήλωνε χθες στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι το Γυμνάσιο Ιωλκού λειτουργεί κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα από την προηγούμενη Δευτέρα, οπότε και οι πρόσφυγες εντάχθηκαν στα τμήματα της σχολικής μονάδας. «Τα παιδιά έχουν ενταχθεί σε τάξη υποδοχής όπου παρακολουθούν μαθήματα ελληνικών και τις υπόλοιπες ώρες παρακολουθούν τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος μαζί με τους άλλους μαθητές», έλεγε.
Μεταξύ των γονέων, όμως, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Μάλιστα, την περασμένη Παρασκευή, το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μαθητών του Γυμνασίου Ιωλκού παραιτήθηκε και έχουν ήδη δρομολογηθεί διαδικασίες μέσω Δικαστηρίων για τον ορισμό προσωρινής διοίκησης.
Ορισμένοι γονείς τίθενται υπέρ της ένταξης των προσφύγων μαθητών στο σχολείο. Μάλιστα χθες, κάποιοι από τους γονείς συμμετείχαν στη νέα εκδήλωση υποδοχής που διοργανώθηκε από συλλογικότητες με το σύνθημα «σχολεία ανοιχτά για όλα τα παιδιά».
«Η δηλωθείσα ηλικία δεν είναι η πραγματική»
Υπάρχουν, όμως, και γονείς που αντιδρούν. «Δεν είναι θέμα εθνικότητας, αλλά ηλικίας», επιμένουν 60 γονείς που υποστηρίζουν ότι οι πρόσφυγες δεν είναι παιδιά, αλλά έφηβοι ηλικίας 16, 17 και 18 ετών που συνυπάρχουν στις ίδιες αίθουσες με 12χρονα.
Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν μετά τη συνέλευση στις 10 Οκτωβρίου και υπέγραψαν οι 60 από τους 65 συμμετέχοντες γονείς, εκφράζουν τις αγωνίες τους όχι μόνο για τα δικά τους παιδιά, αλλά και για τους ίδιους τους πρόσφυγες:
«Δηλώνουμε προς κάθε αρμόδιο φορέα τους προβληματισμούς μας, όχι γιατί είμαστε ακραίοι στις αντιλήψεις μας, όπως ήδη μας έχουν χαρακτηρίσει αδικαιολόγητα, αλλά διότι οι προβληματισμοί μας είναι εύλογοι, βάσιμοι και απολύτως φυσιολογικοί!
Είναι γνωστό ότι η δηλωθείσα ηλικία τους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική και ότι είναι σύνηθες τα άτομα αυτά τα είναι μεγαλύτερα ηλικιακά. Πώς είναι δυνατό να γίνεται αποδεκτό από τον εκπαιδευτικό φορέα και να αποφασίζει τη συνύπαρξη και τον συγχρωτισμό παιδιών ηλικίας 12 ετών με 16 ή 17 και 18; Πρόκειται αφενός για παιδιά που μόλις τέλειωσαν το Δημοτικό και αφετέρου για νεαρά άτομα που έχουν πλέον φθάσει στην ενηλικίωση.
Για ποιο λόγο επιβάλλεται να εφαρμοστεί η παραπάνω ειλημμένη απόφαση, δίχως πρώτα να ερωτηθούν οι γονείς, να ακουσθούν και να απαντηθούν οι εύλογες απορίες τους;
Επιπλέον, εξαντλήθηκαν όλες οι λύσεις για την ένταξη των παιδιών στην ελληνική κοινωνία; Και ως προς αυτό γιατί δεν γίνονται απογευματινά μαθήματα στους μαθητές αυτούς ώστε να μάθουν πρώτα την ελληνική γλώσσα όπως συμβαίνει στα περισσότερα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα και μετά να προσπαθήσουν να ενταχθούν στις ελληνικές τάξεις; Σε τι θα τους ωφελήσει να μην μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα στην ελληνική γλώσσα και να μην κατανοούν τίποτα; Μήπως οι ίδιοι αυτοί μαθητές θα νιώθουν μειονεκτικά κατά τη διάρκεια της παράδοσης σε μία γλώσσα που τους είναι ακατανόητη; Αυτή είναι ουσιαστική βοήθεια που θέλουμε να τους προσφέρουμε και σε ποιο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο αναφέρεται ότι μπορεί να επιτευχθεί καλό γνωστικό και ενταξιακό αποτέλεσμα με αυτόν τον τρόπο;
Η ένταξη στην ελληνική κοινωνία δεν επέρχεται μόνο από την από κοινού εκπαιδευτική διαδικασία εντός των σχολικών αιθουσών. Υπάρχουν πολλοί φορείς στον Δήμο μας όπου μπορούν να προσέρχονται τα παιδιά αυτά, να συμπράττουν και να συνυπάρχουν και έτσι να ενταχθούν στην κοινωνία!
Γιατί λοιπόν επιλέγεται η αδόκιμη και δύσκολη λύση που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και δεν θα επιφέρει αποτελέσματα; Πέραν αυτών, πώς είναι δυνατό να αποφασίζεται αυτό με την πρόφαση του εγκλιματισμού στην ελληνική κοινωνία όταν οι μαθητές αυτοί μετακινούνται, δεν έχουν σταθερότητα και μονιμότητα διαμονής; Διότι δεν πρόκειται για μαθητές οι οποίοι θα μείνουν σε περιοχή του Βόλου, αλλά πρόκειται για μεταφερόμενα άτομα, που δεν έχουν σταθερό τόπο κατοικίας! Για ποια λοιπόν ενσωμάτωση μιλάμε;
Με την παρούσα επιστολή δηλώνουμε ότι είναι προφανής η επιπόλαιη και απερίσκεπτη απόφαση του αρμοδίου φορέα, εκ της οποία ουδέν αποτέλεσμα θα επέλθει. Λύσεις υπάρχουν ώστε να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα αρκεί οι αρμόδιοι φορείς με επιμέλεια και φροντίδα να λάβουν αποφάσεις που δεν θα δημιουργούν μεγαλύτερα προβλήματα και οι λύσεις αυτές πρέπει να λαμβάνονται σταθμίζοντας τις συνέπειες και τα αποτελέσματα σ την κοινωνία εν γένει, προάγοντας την ειρήνευση των πολιτών κι όχι μικροκομματικά και ενδεχομένως οικονομικά συμφέροντα».
«Βαδίζουμε με τα επίσημα έγγραφα»
Σχολιάζοντας το θέμα της αμφισβήτησης της ηλικίας των προσφύγων, η περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Θεσσαλίας Ελένη Αναστοπούλου δήλωσε σχετικά: «Η ηλικία των προσφύγων προκύπτει μέσα από επίσημα έγγραφα. Δεν μπορούμε να τα αμφισβητήσουμε όταν μάλιστα την κηδεμονία των προσφύγων έχει ο ίδιος ο εισαγγελέας».
Η ίδια μίλησε για ένταξη των προσφύγων που έχουν παρακολουθήσει προηγούμενα χρόνια μαθήματα στο ελληνικό σχολείο στα πρωινά τμήματα σύμφωνα με τη νομοθεσία. Σημειώνεται ότι οι της «ΑΡΣΙΣ» παρακολουθούσαν μαθήματα στο Εσπερινό Γυμνάσιο Βόλου, όπου φέτος δεν μπορούν να εγγραφούν, καθώς πλέον για την εγγραφή μαθητών στα Εσπερινά απαραίτητη είναι η βεβαίωση απασχόλησης και οι ίδιοι δεν εργάζονται για να διαθέτουν το αντίστοιχο έγγραφο.
ΠΗΓΗ: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ – Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ