Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024 07:29
Τοπικά

Δήμος Βόλου:Παρέμβαση στον κόμβο – καρμανιόλα, στη Λαρίσης στα όρια της ΒΙΠΕ






Παρέμβαση στον κόμβο καρμανιόλα, στη διασταύρωση της Ε.Ο. Βόλου- Λάρισας και της Παλιάς Εθνικής Οδού, στο ύψος του Βερτζίνη, όπου έχουν σημειωθεί δεκάδες τροχαία ατυχήματα αλλά και θανατηφόρα δυστυχήματα, αποφάσισε η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου. Το πιο πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα σημειώθηκε στις 8 Φεβρουαρίου, όταν ένας 63χρονος ναυτικός, που οδηγούσε το δίκυκλό του, παρασύρθηκε από διερχόμενο ΙΧ αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του..

Η γνωστή και ως «διασταύρωση Βερτζίνη», από την ομώνυμη επιχείρηση πλακιδίων και ειδών υγιεινής, έχει στην κυριολεξία ποτιστεί με αίμα τα τελευταία χρόνια από τα αλλεπάλληλα τροχαία δυστυχήματα. Το συγκεκριμένο οδικό σημείο δεν ανήκει διοικητικά στην αρμοδιότητα του Δήμου Βόλου, ωστόσο σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Θανάση Σταυρίδη «είναι επιτακτική η ανάγκη αποτίμησης των συνθηκών και η διερεύνηση των τρόπων μέσα από τους οποίους θα ενισχυθούν οι συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή». Όπως ανέφερε ο ίδιος, επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής ζήτησαν παρέμβαση από την πλευρά του Δήμου Βόλου, καθώς έχουν αγανακτήσει με τα τροχαία στα οποία γίνονται κάθε φορά μάρτυρες.

Δαιδαλώδης κατάσταση

Στον αιματοβαμμένο κόμβο έγινε αυτοψία. Στο σημείο συναντιούνται η εθνική οδός Βόλου – Βελεστίνου και η παλιά εθνική οδός Βόλου – Λαρίσης. Αποτελεί στην ουσία τμήμα ενός ευρύτερου κόμβου, της Εθνικής οδού και τον Περιφερειακό, δεδομένου ότι βρίσκεται σε ελάχιστη απόσταση από τον ανισόπεδο κόμβο Λαρίσης.

Στη διασταύρωση υπάρχει επίσης και χωμάτινη οδός, χωρίς περιορισμούς προσβάσεων, στο σημείο όπου έχει ήδη διαχωριστεί η αρτηρία Βόλου – Βελεστίνου από τον κλάδο του ανισόπεδου κόμβου Λαρίσης που μπαίνει στον Περιφερειακό.

Επί της εθνικής οδού Βόλου – Βελεστίνου έχει διαμορφωθεί και πρόσθετη λωρίδα με αριστερή κίνηση και κατεύθυνση στο τμήμα της παλιάς εθνικής, το οποίο έχει χρήσεις γης με έντονη δραστηριότητα. Εκεί υπάρχουν συνεργεία, πρατήρια καυσίμων, βιοτεχνίες και η Χαλυβουργία, και η κίνηση βαρέων οχημάτων είναι μεγάλη.

Όπως διαπιστώνεται, στη διασταύρωση υπάρχουν προσβάσεις, χωματόδρομοι, είσοδοι και έξοδοι που δημιουργούν ένα δαιδαλώδες σκηνικό, το οποίο δεν συμβαδίζει με τους κανονισμούς οδικής ασφάλειας και κρίνεται επικίνδυνο για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Επίσης, καταγράφεται και πρόβλημα στον υψομετρικό σχεδιασμό της διασταύρωσης. Η παλιά εθνική βρίσκεται χαμηλότερα από την Ε.Ο. Βόλου – Βελεστίνου και ακόμη και σε συνθήκες πλήρους ηλιοφάνειας δεν υπάρχει ορατότητα. Το πρόβλημα ορατότητας είναι ακόμη εντονότερο στη συμβολή της παλιάς εθνικής με το δρόμο που βγαίνει από τον ανισόπεδο κόμβο.

Το θέμα συζητήθηκε εκτενώς στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου. Κατά τη διάρκεια της αυτοψίας, διαπιστώθηκαν πέραν από τις νόμιμες και αρκετές παράνομες κινήσεις. Οι πιο επικίνδυνες κινήσεις που καταγράφτηκαν από τα οχήματα αφορούν στην πλήρη διάσχιση της εθνικής οδού προς τον κόμβο είτε από την παλιά εθνική είτε από παρακείμενο χωματόδρομο.

Τραγικές παραλείψεις

Στην έκθεση αυτοψίας καταγράφονται κινήσεις που δημιουργούν πολλά σημεία εμπλοκής, και που σε συνδυασμό με τις υψηλές ταχύτητες επί της Λαρίσης, δημιουργούν σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Καταγράφονται όμως και τραγικές ελλείψεις. «Η μελέτη του ανισόπεδου κόμβου Λαρίσης, θα έπρεπε να προβλέπει πλήρη αποκατάσταση των τοπικών μετακινήσεων και κινήσεων σε συνθήκες πλήρους ασφάλειας, μέσω της αναμόρφωσης και ολοκλήρωσης της συνέχειας του τοπικού οδικού δικτύου. Είναι προφανές ότι, ούτε οι μελετητές του ανισόπεδου κόμβου Λαρίσης, ούτε οι υπηρεσίες που ήλεγξαν και ενέκριναν τη μελέτη τήρησαν στοιχειωδώς τις υφιστάμενες προδιαγραφές και τους κανονισμούς, παραδίδοντας ένα έργο που έχει σημαντικότατα προβλήματα οδικής ασφάλειας. Ένα έργο που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο», καταγράφεται συμπερασματικά στην αυτοψία.

Φωτεινοί σηματοδότες

Η επιτροπή αποφάσισε να εγκρίνει βελτιωτικές παρεμβάσεις για να ενισχύσει την ασφάλεια της διασταύρωσης. Στο πλαίσιο αυτό έλαβε απόφαση για την τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών: επί της Λαρίσης με κατεύθυνση προς Λάρισα, που θα επιτρέπουν κίνηση οχημάτων ευθεία και αριστερά, επί της Λαρίσης προς Βόλο, που θα επιτρέπουν κίνηση οχημάτων ευθεία και δεξιά, και επί της παλιάς εθνικής οδού, που θα επιτρέπουν κίνηση αριστερά προς Λάρισα και δεξιά προς Βόλο.

Επίσης θα ενισχυθεί η οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση και θα δοθεί μεγάλη έμφαση στον ανασχεδιασμό των στηθαίων ασφαλείας σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές.