Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024 03:48
Τοπικά

Ιούλιο του 2017 η δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας






Σε φάση υλοποίησης εισέρχονται οριστικά 8 νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα από την ΕΡΓΟΣΕ. Μεγάλος στόχος είναι η ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ αλλά και έργα ηλεκτροκίνησης στη Θεσσαλία. Οι δημοπρατήσεις έργων με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ πρόκειται για ξεκινήσει από τον ερχόμενο Απρίλιο και να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2019.

Συνολικά 8 projects με 518 εκατομμύρια ευρώ έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα κατασκευαστούν τα επόμενα 6 χρόνια. Τα έργα αυτά ενδιαφέρουν σημαντικές τεχνικές και προμηθευτικές εταιρείες που θα διεκδικήσουν κομμάτι από την πίτα αυτή και η μάχη που θα δοθεί αναμένεται σκληρή.

Σήμερα το ypodomes.com παρουσιάζει το πρόγραμμα δημοπρατήσεων όπως ισχύει μέχρι σήμερα από την ΕΡΓΟΣΕ.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2017- ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ. Πρόκειται για το τελικό έργο στο τμήμα αυτό. Έχει 60εκ.ευρώ κόστος και η διάρκεια των έργων είναι 26 μήνες. Συνολικά η γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) θα λειτουργήσει το 2020.

ΙΟΥΛΙΟΣ 2017- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔ/ΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΣΚΑ) – ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ (ΕΠΙΔΟΜΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ). Πρόκειται για την τελική εργολαβία που ολοκληρώνει τα έργα και σε αυτό το τμήμα. Έχει 60εκ.ευρώ κόστος και η διάρκεια των έργων είναι 30 μήνες. Συνολικά η γραμμή Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος αναμένεται να λειτουργήσει στο τέλος του 2020.

ΙΟΥΛΙΟΣ 2017- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ Σ.Σ. ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ – ΒΟΛΟΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΛΑΡΙΣΑ – ΒΟΛΟΣ. Το σημαντικότερο έργο για τη Θεσσαλία καθώς ηλεκτροκινεί τη διαδρομή ανάμεσα στις 2 μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας αυτής. Έχει κόστος 54,5εκ.ευρώ και διάρκεια υλοποίησης 36 μήνες. Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα τρένα θα τα δούμε το 2021.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ETCS L1 ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ. Το έταιρο έργο της Θεσσαλίας. Ηλεκτροκινεί και τη δεύτερη Περιφερειακή γραμμή από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι την Καλαμπάκα δίνοντας νέα πνοή στη συγκεκριμένη περιοχη. Έχει κόστος 42εκ.ευρώ και διάρκεια σύμβασης 30 μήνες. Η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται στο τέλος του 2020.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ YΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ (Β’ ΦΑΣΗ). Ένα νέο έργο που υπόσχεται να δώσει μία μεγαλύτερη αίγλη στον (κατ`ευφημισμό) Κεντρικό Σταθμό της πόλης, ενώ θεωρείται έργο σκούπα από παλιές εργολαβίες. Έχει κόστος 46,75εκ.ευρώ και διάρκεια έργων 30 μήνες. Η ολοκλήρωση του εκτιμάται για το τέλος του 2020.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔ/ΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΣΚΑ) – ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ – ΡΙΟ (ΕΠΙΔΟΜΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ). Πρόκειται για το τελικό έργο που θα φέρει το ηλεκτροκίνητο τρένο στην πόρτα της Πάτρας. Έχει κόστος 35εκ.ευρώ, είναι το μικρότερο έργο αυτού του προγράμματος και έχει διάρκεια υλοποίησης 24 μήνες. Τα πρώτα τρένα αναμένεται να τρέξουν πάνω στις ράγες του τμήματος το 2021.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΚΑ – ΟΙΝΟΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΠΑΘΕ/Π. Αυτό το έργο μπορεί να μην δείχνει σημαντικό αλλά είναι. Αναβαθμίζει την υποδομή του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη και με την ολοκλήρωση του τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. Έχει κόστος 95εκ.ευρώ και διάρκεια υλοποίησης 30 μήνες. Η ολοκλήρωση του με αισιόδοξο σενάριο τοποθετείται στο τέλος του 2021.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΝΤΟΠΙΣΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ. Το έργο αυτό ολοκληρώνει το βόρειο τμήμα του ΠΑΘΕΠ, είναι το μεγαλύτερο σε κόστος και είναι στρατηγικό για τις διεθνείς μεταφορές. Έχει κόστος 125εκ.ευρώ, διάρκεια υλοποίησης 30 μήνες και η ολοκλήρωση του εκτιμάται για το 2022, οριακά πριν ολοκληρωθεί το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Από τα παραπάνω έργα απουσιάζει το έργο Ρίο-Πάτρα. Αυτό, γιατί προς το παρόν δεν υπάρχει ούτε οριστική χάραξη, ούτε οριστικές μελέτες. Το έργο αυτό είτε θα μπει στο ΕΣΠΑ σε κάποια αναθεώρηση του προγράμματος είτε θα ενταχθεί στο CEF (εφόσον είναι ώριμο και εφόσον τα καταφέρει). Επίσης δεν υπάρχει η επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας προς Λαύριο (ή Ραφήνα) που θα επιδιωχθεί να κατασκευαστεί μέσω συνδυασμένων μεταφορών. Επίσης απουσιάζουν τα 2 έργα της Θεσσαλονίκης (σύνδεση 6ου Προβλήτα και το city train).

Πηγή: www.ypodomes.com