Οι πωλήσεις για τον όμιλο Volkswagen, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, μειώθηκαν κατά 0,8% τον περασμένο μήνα, ενώ το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά υποχώρησε στο 25,2%, από το 26,1% τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Μειώθηκαν τον Οκτώβριο οι πωλήσεις και το μερίδιο αγοράς της Volkswagen στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα, καθώς αρχίζει να γίνεται εμφανής ο αντίκτυπος από το σκάνδαλο με την εκπομπή ρύπων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια περίοδο κατά την οποία καταγράφεται ανάπτυξη στον ευρύτερο κλάδο.
Οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (European Free Trade Association) αυξήθηκαν κατά 2,7% τον περασμένο μήνα σε ετήσια βάση στα 1,14 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η επίδοση αυτή σηματοδοτεί τον 26ο συνεχή μήνα αύξησης στις χώρες αυτές αλλά με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αν και στα στοιχεία του περασμένου μήνα περιλαμβάνεται μια λιγότερη ημέρα πωλήσεων σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2014.
Ωστόσο, οι πωλήσεις για τον όμιλο Volkswagen, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, μειώθηκαν κατά 0,8% τον περασμένο μήνα, ενώ το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά υποχώρησε στο 25,2%, από το 26,1% τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Μείωση πωλήσεων καταγράφηκε στις πιο προσιτές μάρκες της VW, με τις πωλήσεις της Seat να υποχωρούν κατά 11,2%, της Skoda 2,9% και της Volkswagen κατά 0,4%. Ωστόσο, οι πιο ακριβές μάρκες Audi και Porsche συνέχισαν να καταγράφουν υγιή ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 3,5% και 13,3% αντίστοιχα.
Καθώς τα οχήματα παραδίδονται στους νέους ιδιοκτήτες κάποιες εβδομάδες μετά την παραγγελία τους, ο πλήρης αντίκτυπος του σκανδάλου, που ξεκίνησε με την παραδοχή της VW στις 18 Σεπτεμβρίου ότι είχε χειραγωγήσει τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων, αναμένεται να γίνει περισσότερο εμφανής στα στοιχεία του Νοεμβρίου.
Η συνολική αύξηση στην ευρωπαϊκή αγορά τον περασμένο μήνα οφείλεται κυρίως στις γερμανικές μάρκες Daimler και BMW, που αυξήθηκαν κατά 20,9% και 12,8% αντίστοιχα, και στη Fiat Chrysler Automobiles, της οποίας το νέο Jeep Renegade και το Fiat 500X καταγράφουν υψηλές πωλήσεις.
Συνολικά, οι πωλήσεις της Fiat Chrysler Automobiles αυξήθηκαν κατά 7,7%.
Αντίθετα, οι πωλήσεις των γαλλικών εταιριών PSA Peugeot Citroen και Renault σημείωσαν αντίστοιχα πτώση 1,5% και 0,4%.
Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τον Οκτώβριο εκτός της Μεγάλης Βρετανίας, όπου οι ταξινομήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 1,1%. Ανάμεσα στις πέντε μεγάλες αγορές, η μεγαλύτερη αύξηση, 8,6%, καταγράφεται στην Ιταλία με την Ισπανία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με άνοδο των πωλήσεων κατά 5,2%.
Τους πρώτους 10 μήνες του έτους, οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 8,2% στα 11,93 εκατ. οχήματα, πρόσθεσε η ACEA.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ