Αλλαγές ήταν και πάνε, φαίνεται ότι ήταν αρκετή μια αλλαγή, αυτή του αρμόδιου για τα έσοδα υφυπουργού για να πάνε περίπατο οι όποιες ελπίδες είχαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για μείωση στα τέλη κυκλοφορίας του 2017.
Τρεις είναι οι κατηγορίες των μεγάλων χαμένων από το διαφαινόμενο πάγωμα των τελών κυκλοφορίας. Οι πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τους λιγότερο χαμένους, τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από το 2007 μέχρι το 2010 που καθώς δεν θα υπολογιστούν όπως όλα δείχνουν τα τέλη τους με βάση τους ρύπους, δεν θα έχουν και την ελάφρυνση των περίπου 10 ως 15 ευρώ που προέκυπτε για τους περισσότερους.
Η δεύτερη μεγάλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων που χάνουν είναι όσοι έχουν αυτοκίνητο από το 2000 ως το 2005 και που σύμφωνα με τα σενάρια που κυκλοφορούσαν τον τελευταίο καιρό θα είχαν σημαντική ελάφρυνση.
Οι πλέον ζημιωμένοι είναι όσοι ανήκουν στην τρίτη κατηγορία, όσοι έχουν αυτοκίνητο πριν το 2.000 και που θα είχαν εκπτώσεις ως και 500 ευρώ ή 40%.
Κερδισμένοι από το πάγωμα είναι όσοι έχουν καινούργιο αυτοκίνητο με εκπομπές ρύπων από 80 ως 89 γραμμάρια, καθώς δεν πέφτει, αν ισχύσει το πάγωμα, το όριο ατέλειας και έτσι δεν θα πληρώσουν ούτε και φέτος τέλη.
Οι πλέον κερδισμένοι είναι όσοι έχουν αυτοκίνητο άνω των 1.928 κυβικών και ειδικά όσοι έχουν καινούργιο και ακριβό αυτοκίνητο που με βάση τα λεγόμενα του πρώην υπουργού θα πλήρωναν αυξημένα τέλη.
Ιδού λοιπόν οι τιμές που θα ισχύσουν:
Κυβικά | Πριν το 2000 | Από 2001 ως 2005 | Από 2006 ως το 2010 |
301-785 | 55 | 55 | 55 |
786-1.071 | 120 | 120 | 120 |
1.072-1.357 | 135 | 135 | 135 |
1.358-1.548 | 225 | 240 | 255 |
1.549-1.738 | 250 | 265 | 280 |
1.739-1.028 | 280 | 300 | 320 |
1.929-2.357 | 615 | 630 | 690 |
2.358-3.000 | 820 | 840 | 920 |
3.001-4.000 | 1.025 | 1.050 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.230 | 1.260 | 1.380 |
Από εδώ και πέρα τα τέλη υπολογίζονται βάσει ρύπων και από τη στιγμή που παγώνουν στα επίπεδα του 2016 τα τέλη θα είναι:
Εκπομπές ρύπων | Τέλη ανά γραμμάριο ρύπων | Από | Έως |
0-90 | 0 | 0 | 0 |
91-100 | 0,90 | 82 | 90 |
101-120 | 0.98 | 99 | 118 |
121-140 | 1,20 | 145 | 168 |
141-160 | 1,85 | 261 | 296 |
Στην περίπτωση της χρέωσης με βάση τους ρύπους κυκλοφόρησε το σενάριο αύξησης για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 160 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, σενάριο που παγώνει όπως όλα δείχνουν, μαζί με τα υπόλοιπα.
Κατά τα άλλα και καθώς δεν υπάρχει η παραμικρή επίσημη ανακοίνωση ας περιμένουμε να ανοίξει η εφαρμωγή του taxisnet για να δούμε και τα οριστικά ποσά.
ΠΗΓΗ: newsit.gr