Ημιβυθισμένο παραμένει το ε/γ-ο/γ «Παναγιά Τήνου» στο λιμάνι του Πειραιά. Δεν υπήρξε καμία εξέλιξη επί του θέματος κατά τα διάρκεια της νύχτας. Ρυμουλκά υπάρχουν γύρω από το κατασχεμένο σκαρί και σήμερα θα αποφασιστεί εάν και που θα γίνει η μεθόρμισή του.
Αναμένονται οι μηχανικοί που θα αποκαταστήσουν το ρήγμα για να γίνει στη συνέχεια απάντληση υδάτων και να ρυμουλκηθεί.
Η ημιβύθιση του πλοίου που ανήκε στην Ventouris Sea Lines του Ευάγγελου Βεντούρη μπροστά στην προβλήτα Ε4 δημιουργεί πλέον προβλήματα για την ακτοπλοΐα αφού αποτελεί εν δυνάμει κίνδυνο για την ασφάλεια των πλοίων εν όψει και του Πάσχα.
Ευθύνες επιρρίπτονται στον ΟΛΠ και στο ΝΑΤ που έχει κατασχέσει το πλοίο για χρέη, γιατί δεν μερίμνησαν τόσους μήνες να το ρυμουλκήσουν από το σημείο που ήταν δεμένο και είναι η καρδιά του λιμανιού και η αφετηρία για τα κρητικά πλοία που είναι μεγάλου μεγέθους.
«Το συμβάν απέδειξε την αδιαφορία και κυρίως την απραξία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την απομάκρυνση, του επί δύο χρόνια, ανενεργού και εγκαταλελειμμένου πλοίου.
Εκτός από τα ζητήματα που αφορούν στην αισθητική εικόνα που παρουσιάζει το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, είναι σαφές, ότι δημιουργούνται και άλλα προβλήματα, καθώς εμποδίζεται η πρυμνοδέτηση των πλοίων που δένουν στην περιοχή Αγίου Διονυσίου. Επίσης, η έλλειψη συντήρησης, εγκυμονεί κίνδυνους ατυχήματος μέσα στο λιμάνι, ενώ αποτελεί και συνεχή πηγή ρύπανσης» επεσήμανε ο Σίμος Κεδίκογλου Υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας και Αιγαίου της ΝΔ:
Σύμφωνα με το Νόμο 2881/2001: ‘’Ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις’’, θα έπρεπε να είχαν ακολουθηθεί οι συγκεκριμένες διαδικασίες που προβλέπονται για τα επιβλαβή και επικίνδυνα πλοία, είτε από τον αρμόδιο Φορέα Διαχείρισης του Λιμένα, εν προκειμένω από τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά, είτε από τη Λιμενική Αρχή.
Αντί αυτού, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρος Δρίτσας, όχι μόνο δεν ενήργησε για την άμεση απομάκρυνσή του πλοίου, το οποίο είχε αρχίσει να παίρνει κλίση από το απόγευμα της 25ης Απριλίου, αλλά, δυστυχώς, παρέμεινε θεατής της βύθισής του, μετατρέποντας το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνι παροπλισμού» και κατέληξε:
«Καλείται ο κ. Δρίτσας να δώσει σαφή απάντηση όσον αφορά στο ερώτημα, ποιος ευθύνεται για την παράνομη και παράτυπη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι και ταυτόχρονα ζητάμε την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων Εισαγγελικών Αρχών».
Λίγο μετά τις 11:15 το πρωί της Τρίτης είχε ενημερωθεί το Λιμενικό ότι το πλοίο «Παναγία Τήνου» έχει πάρει κλίση από την δεξιά πλευρά, αφού παρουσίασε μεγάλη εισροή υδάτων, με αποτέλεσμα να βυθίζεται σταδιακά.
Στην περιοχή έσπευσαν πέντε ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου.
Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης.
Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Ράπτης Σταμάτιος.
Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση, για το περιστατικό, διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.
Το πλοίο ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω χρεών από το ΝΑΤ.
Τον Ιανουάριο του 2015 το πλοίο είχε ταξιδέψει για λίγο στα Κύθηρα όμως μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά. Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Το ΝΑΤ είχε προειδοποιήσει
Ωστόσο, η νέα πληροφορία που έρχεται στο φως της δημοσιότητας είναι ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είχε έγκαιρη προειδοποίηση για αυτόν τον κίνδυνο.
Το ΝΑΤ είχε στείλει επιστολή προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου, από τις 18 Απριλίου, προειδοποιώντας ότι ο φύλακας του «Παναγία Τήνου» ενημέρωσε ότι το πλοίο είχε παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά λόγω εισροής υδάτων, και ζητούσε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.
Την επιστολή κοινοποίησαν με ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) , Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ ΠΕΣ/ΝΑΤ.
Σε αυτή τονίζουν ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με την σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».
Πηγή: protothema.gr