«Εύκολα ντύνεσαι, δύσκολα τρως»… Στις λέξεις αυτές συνοψίζεται -ίσως- το ελληνικό παράδοξο, ο τιμάριθμος να υποχωρήσει ενώ ο φορολογικός πληθωρισμός αυξάνεται!
Μπορεί τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η ΕΛΣΤΑΤ να δείχνουν ότι επί 41 συνεχείς μήνες (σχεδόν 3,5 χρόνια τώρα) ο πληθωρισμός στη χώρα μας μονίμως πέφτει, παρόλα αυτά οι τιμές βασικών προϊόντων αυξάνονται ενώ θα έπρεπε να είχαν κατρακυλήσει.
Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) η ελληνική οικονομία κινήθηκε και τον Ιούλιο σε συνθήκες αποπληθωρισμού (-1%). Την ίδια στιγμή όμως καταγράφηκαν αυξήσεις που κυμαίνονται από 1,5% έως και 13,2%.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε νωπά λαχανικά (+13,2%), έλαια και λίπη (+9,6%), καφέ, κακάο και τσάι (+7,2%), ζάχαρη, σοκολάτες και παγωτά (+5,1%), ψωμί και δημητριακά (+2%), μοσχάρι (+2,4%) και λοιπά τρόφιμα (+6,7%).
Επίσης την ανιούσα πήραν διάφορες υπηρεσίες, όπως αεροπορικά εισιτήρια (+12,5%), νοσοκομεία (+6,7%), φαρμακευτικά προϊόντα (+5,6%), οδικές μεταφορές (+4,7%), στερεά καύσιμα (+4,2%), εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία (+ 3,4%), είδη οικιακής χρήσης (+ 6,9%) και τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,8%).
Αν εξαιρέσουμε αυτά, μεγάλες μειώσεις τιμών σε σχέση με πέρυσι σημειώθηκαν κυρίως στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης, της τάξεως του 25,1%, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
Επιπλέον, λόγω των εκπτώσεων καταγράφεται και μείωση 2,1% στην οµάδα «∆ιαρκή αγαθά».
Συνεχίζεται επίσης η πτώση (κατά 10,1% σε σχέση με πέρυσι) στα υγρά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης) λόγω της κατρακύλας των διεθνών τιμών.
Πτώση 0,1% καταγράφουν οι τιμές και στην κατηγορία «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω κάμψης κυρίως των τιµών στα ξενοδοχεία που αντιμετωπίζουν σοβαρά από την μείωση του εσωτερικού τουρισμού. Ωστόσο η µείωση αυτή αντισταθµίστηκε από τις αυξήσεις στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία- καφενεία-κυλικεία.
Πηγή: protothema.gr